رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای توزیع اعتبارات باید در راستای عدالت محوری در کشور اصلاح شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی جمعه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رییس جمهوری و شماری از وزرا، معاون اجرایی رییس جمهوری و رییس دفتر رییس جمهوری در محل استانداری برگزار شد، افزود: در حوزه توزیع منابع اگر تا ۵۰ سال آینده هم به همین شکل پیش برویم، خراسان جنوبی پیشرفتی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: بخشی زیادی از منابع براساس شاخص جمعیت تخصیص می‌یابد و خراسان جنوبی به دلیل جمعیت کم با  این روند، پیشرفتی نخواهد داشت.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای عدالت محوری باید برخی شاخص‌ها اصلاح شود و اگر اصلاح نشود، فایده‌ای ندارد و هرچه هم تلاش شود خروجی مفیدی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برخی ساختارهای کشور غلط است، اضافه کرد: نظام پولی و مالی و مالیاتی ما در کشور مشکل دارد و باید اصلاح شود، در نظام مالیاتی ما خیلی از افرادی که باید مالیات بدهند، فرار مالیاتی دارند اما کارمند بیچاره، مالیات اول از فیش حقوقی‌اش کم می‌شود.

نصیرایی گفت: تنها کسی که اشراف به مسائل و مشکلات خراسان جنوبی دارد، شخص رییس جمهوری است.

وی افزود: ایشان سالهاست که استان و بعضا روستاهای ما را می‌شناسند و کاملا به مسائل خراسان جنوبی اشراف دارند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی عنوان کرد: کمبود در زیرساخت‌ها و حمل و نقل، تامین آب، راه‌ها و مشکلات دامداران از صبح امروز در جلسات مختلف مطرح شد و رییس جمهوری بر این مشکلات اشراف دارند.

وی اظهار داشت: معتقدیم که آنچه که انقلاب اسلامی در دنیا به دست می‌آورد و قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و آنچه باعث شده که نظام اسلامی این خدمات و افتخارات را کسب کند، ایمان و تدین مردم ایران اسلامی است.

نصرایی بیان کرد: نظام و انقلاب عامل پیدایش آن ایمان تدین مردم بود و استمرارش هم ایمان و تدین مردم است و دسترسی به آرمان‌های بلند آن هم به این موضوع بر می‌گردد.

وی اظهار داشت:حوزه دین و اعتقادات و آنچه که ما نام کلی آن را فرهنگ می‌گذاریم یکی از حوزه‌هایی است که در سالیان اخیر نسبت به آن بی‌توجهی شده است.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: این حوزه امروز نیاز به یک آرایش جدید دارد تا به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی دست یابیم و عامل اصلی آن فرهنگ و تدین است.

وی گفت: در سالیان گذشته به این موضوع توجه جدی نشده و انتظار است که آیت الله رئیسی و دولتمردان انقلابی به این موضوع توجه جدی کنند چرا که متناسب با گام دوم انقلاب به یک آرایش جدید نیاز داریم.

رییس جمهوری که ظهر امروز در ادامه سومین سفر استانی خود از شهرستان طبس به مرکز استان آمد، با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و ضمن دیدار با مردم طبس در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، از معدن زغالسنگ پروده طبس هم بازدید کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

وی عصر امروز به صورت سرزده از محله کاظمیه شهر بیرجند بازدید کرد و با جمعی از اهالی این محله به گفت و گو پرداخت و سپس در نشست شورای اداری خراسان جنوبی شرکت کرد.