معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با شناخت ظرفیت‌ها و اولویت‌های توسعه‌ای استان تحقیقات و پژوهش‌ها را دنبال کنیم.

ناصر ناصری، آذر در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی، علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج قله علم به مسئله پژوهش توجه کرد.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش باید تابع نیاز کشور باشد، افزود: پژوهش باید از ارکان اصلی رشد جامعه قرار گیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: سهم پژوهش در بودجه کشور یک درصد مشخص شده در حالی که کشورهای پیشرفته این سهم را چهار درصد در نظر گرفته‌اند کا تلاش شده این سهم در کشور ما نیز بالاتر رود و در استان نیز امسال بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای پژوهش در نظر گرفته شده است.

ناصری گفت: اعتبار پژوهش از محل اعتبارات جاری تأمین می شود لذا امید است دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در این راستا طرح های موفقی ارائه و انجام دهند؛ ۶۰ طرح پژوهشی تاکنون در استان معرفی و ۳۴ مورد به تصویب رسیده است.

معاون استاندار گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری امید است بتوانیم از بخش‌های دیگر برای انجام پژوهش کمک بگیریم.

وی بر برجسته سازی برنامه‌های هفته پژوهش تأکید کرد و افزود: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش الزامی است.

ناصری اظهار کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون برای هفته پژوهش اقدامی نکرده‌اند نیاز است سریع‌تر برنامه‌های خود را اعلام کنند؛ آموزش و پرورش به عنوان دبیر جشنواره دانش آموزی، برنامه آموزشی را در زمینه پژوهش دنبال می‌کند.

معاون استاندار ادامه داد: دانشگاه بیرجند میزبان نمایشگاه هفته پژوهش خواهد بود، اما سایر دستگاه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.

وی بر ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: تجلیل پژوهشگران برتر استان نیز در هفته پژوهش انجام می‌شود؛ از طرفی جهاد تبیین نیز در مسئله پژوهش اهمیت دارد و باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور