معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در بحث اعتبارات برای آموزش صنایع دستی با مشکلات مواجه هستیم اما بیشترین آمار اشتغال و تولید را در صنایع دستی داریم که این نتیجه تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

حسین عباس زاده، در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان اظهار کرد: در ایام نوروز امسال ۴۳۰ غرفه صنایع دستی در استان برپا شد که بیش از ۷۵ درصد زنان در غرفه‌های صنایع دستی حضور داشتند.

وی گفت: در بحث اعتبارات برای آموزش صنایع دستی با مشکلات مواجه هستیم اما بیشترین آمار اشتغال و تولید را در صنایع دستی داریم که این نتیجه تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: متاسفانه اعتبارات محدود است و مرکز آموزش صنایع دستی سرایان و سربیشه که ساخت از ۱۲ سال آغاز شده، اعتباری برای تکمیل ندارد.

عباس رکنی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این کارگروه بیان کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۸.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ نفر عضو تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستند که از این تعداد ۲۰۰ نفر بانوان هستند، گفت: ۲۰۰ نفر عضو هیأت مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستند که از این تعداد ۳۵ نفر زنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱۰۹ نفر در استان بیمه بیکاری داشتند که ۲۴۵ نفر آن مربوط به بانوان است و از ۸۵۰ تعاونی در استان نیز ۱۳ درصد آن یعنی ۱۱۵ تعاونی مربوط به زنان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله