آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار خراسان جنوبی و معاونان استانداری و فرماندار بیرجند و معاونان فرمانداری گفت: اگر توان و استعدادهای انسان کشف شود، موجودی نامتناهی است.

وی افزود: انسان علاوه بر استفاده از استعدادهای درونی‌اش، از استعدادهای بیرونی که خداوند متعال در زمین و هوا قرار داده است نیز باید استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که از روز اول خلقت بشر، انسان به هر عنصری نیاز پیدا کرده، وجود داشته است اظهار کرد: اولین قدم، آگاهی از وُسع انسان و دومین قدم، آگاهی از وسع طبیعت است.

آیت‌الله عبادی با بیان این‌که وسعی که در مکتب و فرهنگ اسلامی وجود دارد، بسیار وسیع است گفت: مسئولیتی که خداوند به ما داده و در قرآن آمده است، آباد کردن زمین است.

وی افزود: آباد کردن زمین که در قرآن آمده با توسعه‌ای که امروز در دنیای سیاست مطرح است، تفاوت دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که ایران، سرزمینی پر از نعمت است تأکید کرد: اگر فقط چند درصد از وسع خودمان و مکتب و سرزمین‌مان را انجام دهیم، وضع ما بهتر از این خواهد بود.

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در زمینه‌های رکود، بیکاری و معیشت وجود دارد، در کشوری مانند ایران که پر از نعمت است، مفهوم ندارد.

وی اظهار کرد: امسال مسئولیت هم بر دوش مردم و هم بر دوش مسئولان است و در گذشته نیز این‌گونه بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زمانی مردم می‌توانند در عرصه‌ای ظهور پیدا کنند که مسئولان کارهای لازم و مقدماتی را انجام دهند.

آیت‌الله عبادی اضافه کرد: اما اگر کالای خارجی به صورت‌های رسمی یا قاچاق وارد کشور شود، مردم چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

وی تصریح کرد: اگر اقدامات اولیه که مردم می‌خواهند، صورت نگیرد، دست مردم بسته است.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر بر کالایی که تولید می‌شود، نظارتی نباشد و کیفیت قابل رقابت نداشته باشد، روی دست تولیدکننده می‌ماند.

آیت‌الله عبادی اظهار کرد: اگر کالای تولیدشده، کیفیت داشته باشد اما بازاری برای صادراتش فراهم نشود، بازهم روی دست تولیدکننده می‌ماند.

وی اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود به صورت خام‌فروشی باشد، بازهم چیزی عاید مردم نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عمر باقی نمی‌ماند و سال ۱۳۹۶ گذشت و اکنون فرصتی است و چه خوب است با دقت، مشورت و کارشناسی و با دلگرمی و دلسوزی کارهایمان را پیش ببریم.

آیت‌الله عبادی افزود: طوری کار کنیم که آماری که در پایان سال ارائه می‌دهند، با سال گذشته متفاوت باشد و کارها در جهت تولید، توزیع، مصرف و صادرات به‌گونه‌ای باشد که مردم و مسئولان راضی باشند.

وی تصریح کرد: مردم ایران انقلاب کردند به معنای این‌که سرنوشتمان را به دست توانای خودمان رقم بزنیم تا برای دیگر ملت‌ها الگو باشد و این وسع در انقلاب و مکتب ما وجود دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که به هر دلیلی، روحیه مردم آسیب دیده است گفت: تا کاری به نتیجه عملی نرسد، مردم دل نمی‌بندند.

آیت‌الله عبادی اظهار کرد: بودجه باید به اطلاع مردم برسد اما آن‌چه می‌تواند دل‌گرم کننده باشد، نتیجه طرح‌ها است که حرکت و نشاط جدیدی را در مردم ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر به ملت ایران فرصت و میدان داده شود، خودش را نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی سرمایه‌گذارانی که به دفتر مراجعه می‌کنند، از برخی اقدامات ادارات که در کارشان ایجاد گره می‌کند، ناراضی هستند.

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: مدیریت به‌گونه‌ای باشد که نشان دهد سال ۱۳۹۷، سال کار و تلاش جدی است.

وی اظهار کرد: خشکسالی در خراسان جنوبی ادامه پیدا کرده است که اگر کمک، وام و صنایع دستی نباشد، مشکلات دوچندان می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله