دکتر محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: انسان تا آخرین حد توانش تکلیف دارد و توانی که خداوند در اختیار انسان قرار داده باید برای خدمت به مردم بکارگیری شود.
وی گفت: تصویب بودجه سال ۱۳۹۷ از ابتدا با رویکرد ویژه در مراحل مختلف شروع شد و از بودجه های کم نظیر کشور است.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: این بودجه به لحاظ اطلاع رسانی از شفافیت بالایی برخوردار است و نحوه تامین منابع مالی بسیاری از ردیف های اعتباری و نحوه هزینه کرد آنها به اطلاع مردم رسید.
وی گفت: شاید آنچه ایده آل دولت از بودجه بود به طور کامل مورد قبول مجلس شورای اسلامی واقع نشد اما سند یکساله مصوب شد و مبنای کار دستگاه های دولتی است.
مروج الشریعه ادامه داد: اواخر سال گذشته قراردادهایی از طرف سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی برای عرضه محصولات استان در نمایشگاه مشهد مقدس منعقد شد که گام موثری در توسعه اشتغال استان است.
وی اظهار کرد: محصولات تولیدی خراسان جنوبی با تبلیغات گسترده به نظر مجاوران و ساکنان حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد رسید تا همگان با تولیدات استان آشنا شوند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با برپایی این نمایشگاه بسیاری از افراد با حوله خراشاد و دیگر صنایع استان آشنا شدند و شخصیت های مختلف و نمایندگان خراسان رضوی از غرفه های خراسان جنوبی بازدید کردند.
وی بهترین مصداق کالای ایرانی را تولیدات روستاها دانست و افزود: تعاونی های تولیدی در نقاط مختلف خراسان جنوبی که روی سنگ های قیمتی، البسه و دیگر تولیدات کار می کنند برای مردم و زائران خراسان رضوی قابل توجه بود.
وی بیان کرد: همه شهرستان های استان به غیر از طبس در این نمایشگاه حضور داشتند و ظرفیت های خراسان جنوبی را معرفی کردند و این بهترین تلاش برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه صنایع دستی استان یکی از اهداف ماست و قانون اخیر مصوب مجلس شورای اسلامی بسیار باارزش است که خرید محصول صنایع دستی به عنوان سوغات و هدیه اداری را ملزم کرد.
وی تصریح کرد: توسعه بازارهای خارجی محصولات تولیدی در حوزه صنایع دستی خراسان جنوبی در سرلوحه کار استان است.
مروج الشریعه افزود: سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی خراسان جنوبی بالاترین ثروت خدادادی برای این استان است و بسیاری از تجار دیگر استان ها مثل مشهد علاقمند به این برگزاری کارگاه این محصولات در استان خود هستند.
وی اظهار کرد: صنایع دستی با سرمایه کم، اشتغال زودبازده ایجاد می کند و رزقی حلال و ثروت قابل توجه برای هر واحد کارگاهی فراهم می کند.
استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: سال قبل در حد وسع و توان در پروژه دوبانده سازی جاده بیرجند – قاین هرچه توان داشتیم از محل منابع داخلی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد که کمک بزرگی بود.
وی تاکید کرد: راه های مواصلاتی خراسان جنوبی از اولویت های مهم عمرانی استان در سال جاری و سرلوحه کار مسئولان است.
مروج الشریعه افزود: مدیریت مصرف و تامین آب؛ مهمترین مسئله استان در سال جاری است که مورد پیگیری قرار می گیرد.
استاندار خراسان جنوبی به همراه معاونان خود امروز (سه شنبه) با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار و گفت و گو کرد. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله