#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت: آفت بزرگ و سم مهلک مدیریت بیماری کرونا، عادی انگاری است.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: اگر فکر کنیم رنگ شهرهای استان تغییر کرده و شرایط بهتر شده است، باید منتظر خیز مجدد بیماری و شیوع گسترده آن باشیم.
?وی تأکید کرد: نقطه ضعف ما جایی است که خیال مان از این بیماری ناشناخته راحت شود، همین عامل باعث گسترش دوباره و افزایش آمار فوتی ها خواهد شد.
?استاندار با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه، متذکر شد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک به عنوان بهترین وسیله جلوگیری از ابتلای به بیماری و خودداری از مسافرت به طور جدی، مهمترین راهکارها برای مهار بیماری است.
?ملانوری ادامه داد: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث گرفتار شدن ما در پیک های بعدی بیماری، افزایش ابتلاها و در نتیجه اعمال دوباره محدویت ها و ضرر و زیان به مشاغل و اصناف خواهد شد.
?وی با تأکید بر آمار و اطلاعات ارائه شده خاطر نشان کرد: طبق این آمار، هنوز عامل اصلی ابتلای به کرونا، حضور در تجمعات است که در رأس همه، دورهمی های خانوادگی، آرامستان ها، بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت، نانوایی ها و دفاتر پلیس+ ۱۰ قرار دارند.
?به گفته وی؛ طی این مدت به این تجربه رسیده ایم که هر کجا کنترل هایی صورت گرفت و در فعالیت اصناف، ترددها، حضور در مکان های شلوغ، محدودیت هایی اعمال شد، نتایج مطلوبی حاصل گشت.
?استاندار با تأکید بر مناسبت های پیش رو، خاطرنشان کرد: ایام قبل عید نوروز و خرید های شب عید، تعطیلات پایان بهمن و عید نوروز، ماه مبارک رمضان، انتخابات و ایام تبلیغات، مناسبت هایی هستند که باعث شکل گیری تجمعات می شوند لذا باید به گونه ای مدیریت شوند که خسارتی تحمیلی نگردد.
?ملانوری تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، امسال و به جهت شرایط کرونایی، امکاناتی که هر ساله برای مسافران نوروزی تأمین می شده، در اختیار آنها قرار نمی گیرد.

?وی ادامه داد: مهمانسراهای ادارات، مدارس، کمپ های اسکان مسافر، مکان های نصب چادر در پارک ها و… هیچ کدام برای پذیرایی از مسافران آماده نمی شوند و انتظار هم این است که مردم، مسافرت ها را لغو کنند تا زنجیره بیماری قطع شود.
?به گفته وی؛ محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۲(۱۰ شب) تا ۴ صبح، در مناطق زرد همچنان ادامه دارد و حضور کارکنان ادارات نیز تا پایان هفته به روال گذشته خواهد بود اما برای ادامه کار، هفته آینده تصمیم گیری می کنیم.
?استاندار با تأکید بر اقدامات صورت گرفته در کشور برای کنترل بیماری، گفت: علیرغم پیش بینی های صورت گرفته توسط سازمان های جهانی درخصوص افزایش مرگ و میرها، ایران، تنها کشوری بود که توانست به خوبی شرایط را کنترل کند و آمار ابتلا و فوتی ها را کاهش دهد.
?ملانوری، لطف خدا را عامل مؤثر در این توفیق برشمرد و گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددهای شبانه و بین شهری، تلاش های ایثارگرانه و بی وقفه کادر درمان و عملکرد دولت در تأمین امکانات و زیر ساخت‌های لازم، از جمله اقداماتی بود که‌ به مهار بیماری کمک کرد.
?وی متذکر شد: اقدامات دولت سبب شد ما در استان خراسان جنوبی، نگران تأمین اکسیژن به عنوان مهمترین نیاز در درمان بیماران نباشیم و در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به سمتی برویم که بتوانیم برای صادرات مازاد تولید خود، برنامه ریزی کنیم.
?استاندار تأکید کرد: همه باید بدانند که کشور جمهوری اسلامی ایران، بهترین مدیریت ها را برای کنترل بیماری در سطح جهانی داشته و همین جدیت در تهیه و تولید واکسن نیز وجود دارد.
?ملانوری افزود: دولت برای تأمین واکسن مورد قبول، مطمئن و ایمن تلاش می کند و امیدواریم تا پایان سال، واکسیناسیون به اقشار در معرض خطر صورت گیرد.
?وی به شرایط استان اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی از جمله استان هایی بود که آمار ابتلای ۲۰۰- ۳۰۰ نفری و فوتی های روزانه ۲۰ نفر را تجربه کرد اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت، این آمار با کاهش چشمگیری مواجه شد.
?به گفته وی؛ از رنج آورترین موضوعات طی یک سال گذشته، از دست دادن کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود که برای حفظ سلامتی مردم از جان خود گذشتند.

?شایان ذکر است: تقدیر نهاد ریاست‌جمهوری از تلاش های استان و همراهی مردم در مدیریت بیماری کرونا از مواردی بود که در این جلسه عنوان شد.