احمد کاشانی ، مدیرعامل انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار ، در گفتگو با خبر و هنر گفت : به مناسبت چهارمین سالگرد ثبت بیابان جهانی لوت در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ، نمایشگاهی از عکس های «ایمان بهدانی» با موضوع جاذبه های گردشگری بیابان لوت و مردم شناسی روستاهای حاشیه این بیابان در حوزه خراسان جنوبی با ۱۸ اثر در بیرجند برگزار میشود. این نمایشگاه در نگارخانه استاد اسماعیلی از شنبه بیست و هشتم تیر لغایت دوشنبه سی ام تیر ماه برپا میشود.
به نقل از احمدکاشانی ، این نمایشگاه با مشارکت انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار ، شرکت آسیاپرواز ، پایگاه جهانی بیابان لوت و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی برگزار میشود و به دلیل شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا ، امکان بازدید مجازی نیز برای مردم سراسر کشور فراهم میشود.
بیابان لوت به عنوان اولین میراث طبیعی ایران در سال ۲۰۱۶ در یونسکو به ثبت رسید ، پهنه ای از این بیابان که در خراسان جنوبی قرار دارد ، دارای جاذبه های گردشگری بینظیری همچون دریای عظیم ماسه ای در ریگ یلان است. روستاهای حاشیه این بیابان همچون حیدرآبادو دهسلم نیز همه ساله پذیرای گردشگران فراوانی است.