#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: تشویق عموم مردم به استفاده از واکسن در دسترس، ضروری‌ترین موضوع فعلی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اصر نبی‌زاده در هشتاد و پنجمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: در حال حاضر بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن است و هیچ بهانه و عاملی برای استفاده نکردن از واکسن قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین گزارش‌ها از ۱۱ شهرستان استان فقط بیرجند در وضعیت نارنجی است اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد شهرهای آبی و کنترل بیماری در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، نگرانی از عادی‌انگاری بیماری همزمان با افزایش واکسیناسیون کرونا، کاهش مبتلایان و تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور مطرح شد لذا در حال حاضر مهمترین مسئله برای کنترل کامل بیماری و جلوگیری از پیک‌های آینده رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌ها و حضور نیافتن در دورهمی‌های غیرضروری است.

وی به تاکید رییس جمهوری بر تشویق به استفاده از واکسن و ایجاد مطالبه عمومی بین مردم برای توصیه دیگران به واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: به‌زودی محدودیت‌های هوشمند مبتنی بر ارائه خدمات به کسانی که هر ۲ دُز واکسن را زده‌اند، اعمال می‌شود و به موجب آن، محدودیت‌هایی برای کسانی که واکسن نزده‌اند، ایجاد خواهد شد.

نبی‌زاده همچنین گفت: از ۱۰ تا ۱۷ مهر ماه، ۲۲۴ خبر در رسانه‌های استان منتشر شد و در این مدت ۲۱ محتوا در قالب پوستر، نقاشی دیجیتال و رپرتاژ نیز تولید شده است.