مهندس هاشم ولی پور مطلق دوشنبه شب در نشست خبری افزود: برای محقق شدن این مهم نیازمند مشارکت روستاییان و فعالان بخش کشاورزی استان هستیم.
وی گفت: برای پروژه های پژوهشی در زمینه محصولات مزیت دار استان که عملیات کاربردی برای آن تعریف شود نیز جهاد کشاورزی قادر به پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه ای است.
وی بیان کرد: با راه اندازی شرکت سهامی خاص تولیدکنندگان بخش کشاورزی می توانند به نسبت محصولاتی که می گذارند در این شرکت سهیم شده و با وصول به صندوق های بورس، محصول آنها به اوراق بهادار تبدیل و قابلیت سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات از بانک ها را داشته باشند.
به گزارش ایرنا ولی پور مطلق از ابلاغ تسهیلات تلفیقی و ترجیهی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: همچنین طرح جامع اشتغال فراگیر به ملبغ ۲۰ هزار میلیار تومان با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.
وی یادآور شد: برای محصول پسته کشور مبلغ یکهزار میلیارد تومان و زعفران ۴۰ میلیارد تومان خط ویژه صادرکنندگان محصولات کشاورزی توسط وزارتخانه در نظر گرفته شد که به صورت شناور خواهد بود.
وی عنوان کرد: همچنین استفاده از تسهیلات ارزی چهار درصد برای صنایعی که می خواهند واحد تولیدی خود را ایجاد، توسعه یا تکنولوژی و ماشین آلات مورد نیاز خود را از خارج کشور وارد کنند ظرفیت بسیار خوبی است.
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: پرداخت تسهیلات ارزی چهار درصد برای زرشک و زعفران، یکهزار میلیارد تومان برای رونق پنبه کشور و اعلام خط اعتباری برای بارگاه زرشک در موعد مناسب از دیگر برنامه های وزارتخانه است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه در زمینه توسعه صنایع تبدیلی خراسان جنوبی به طور ویژه دیده شده است، گفت: سال گذشته پنج میلیارد تومان برای احداث بارگاه های زرشک به استان اختصاص یافت امسال نیز مدیر کل صنایع تبدیلی وزارتخانه برای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان قول مساعد داد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ کارخانه فرآوری زرشک و ۱۴ کارخانه فرآوری زعفران در استان فعال است لذا کمک های فنی و اعتباری استان به این سمت هدایت خواهد شد.
وی با تاکید بر ایجاد و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در شهرک ها و نواحی صنعتی، عنوان کرد: سرمایه گذاران می توانند از مزایا و مشوق های شهرک ها و نواحی صنعتی استان در این زمینه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه صنایع تبدیلی محصولات در شهرک های صنعتی جهاد کشاورزی نیز نهایت حمایت از سرمایه گذاران را خواهد داشت اما واگذاری زمین خارج از شهرک ها دارای قوانین خاصی است.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق های حمایت از شرکت های دانش بنیان، افزود: این مهم سبب افزایش ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله