#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون هشت هزار و ۹۶۰ نفر از خدمات متعدد طرح ناظران سلامت در استان بهره‌مند شده‌اند.

محمدرضا رضایی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا افزود: در این راستا طرح ناظران سلامت هلال احمر تا پایان آذرماه جاری در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب همکاری اعضای جوانان هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می‌شود، گفت: همچنین این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح اماکن عمومی و گروه‌های شغلی فعال اجرا می‌شود.

رضایی اظهار داشت: در قالب این طرح تیم‌هایی متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مراکز اداری، تجاری و عمومی سرکشی کرده و روند بازرسی‌ها را برابر دستورالعمل به شبکه بهداشت و هلال احمر گزارش می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت استمرار عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب برای اعمال دستورالعمل‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون سه هزار و ۲۰۸ مورد بازرسی از اماکن انجام شده است افزود: همچنین هشت هزار و ۹۶۰ نفر از خدمات طرح بهره‌مند شده‌اند.

رضایی در ادامه گفت: این خدمات با مشارکت ۸۵۱ نفر روز در قالب ۳۵۹ تیم در سطح استان ارایه شده است.

از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی هشت شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سه شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.