ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به ۱۶ پروژه عمرانی در دست اجرا در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۱۶ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه برای رشد و اعتلای حوزه فرهنگی استان نیاز به توجه بیشتر به زیرساخت‌های فرهنگی در استان داریم، افزود: علی رغم محدودیت‌های اعتباری در کشور به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های فرهنگی مناسب در اختیار جامعه هنری استان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: از ۱۶ پروژه عمرانی استان سه پروژه عمرانی شامل؛ خانه فرهنگ، آمفی تئاتر گلبانگ و سالن علامه فرزان در بیرجند و بقیه در شهرستان‌های استان قرار دارد.

نبی زاده با بیان اینکه چند پروژه در استان بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسند، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پروژه‌های خانه فرهنگ بیرجند، توسعه فضاهای فرهنگی نهبندان، مجتمع فرهنگی هنری سربیشه، سالن آمفی تئاتر خوسف، فاز اول مجتمع فرهنگی هنری بشرویه و پلاتوی طبس بیش از ۶۰ پیشرفت فیزیکی دارند که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد استان در سال گذشته ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که امسال این اعتبارات با افزایش ۲۴ درصدی به ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است.

نبی زاده اظهار کرد: دو پروژه شامل سالن پلاتوی استاد کامیابی در خانه فرهنگ بیرجند و اتاق تمرین شهرستان خوسف تا پایان سال و یا در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه پروژه عمرانی فرهنگ و ارشاد استان تا پایان سال یا در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: سالن آمفی تئاتر بشرویه در مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۴۰۰ نفر و سالن پلاتوی نهبندان در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برای بهسازی و بازسازی سالن گلبانگ حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده که تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

نبی‌زاده افزود: شهرستان طبس با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است که در همین راستا فاز اول مجتمع فرهنگی هنری طبس در مساحت ۷۰۰ مترمربع تا دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه برای پایان کار فاز اول این مجتمع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: برای آغاز عملیات ساخت سالن علامه فرزان که سال گذشته در آتش سوخت ۲۰۰ میلیون تومان در پایان سال گذشته اختصاص یافت و مبلغ ۲ میلیارد تومان تفاهم نامه در سال جاری برای این پروژه وجود داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون برای ساخت سالن علامه فرزان یک میلیارد و ۵۰۰ تومان اختصاص یافته که از این رقم ۵۰۰ میلیون تومان نقدی بوده و با پیگیری‌های انجام شده ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز اضافه اعتبار گرفته است.

نبی زاده با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه نیاز به ۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است، افزود: این سالن به ظرفیت ۶۰۰ نفر خواهد رسید و مجهز به سن گردان، دکور متحرک، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اتاق گریم، اتاق تمرین و سرویس‌های دسترسی معلولان خواهد بود.

وی بیان کرد: سینماهای استان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که معاون سازمان برنامه و بودجه کشور قول کمک به ساخت سینمای امید در شهرستان‌های فاقد سینمای استان را داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به خراسان جنوبی از پروژه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان بازدید کرده و قول تامین اعتبار برای برخی از پروژه‌ها را داد.

نبی زاده یادآور شد: سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور قول اختصاص ۶ میلیارد و ۹۰۰ تومان به پروژه‌های فرهنگی استان را داده که از این رقم ۵ میلیارد تومان برای سالن علامه فرزان بیرجند، ۷۰۰ میلیون تومان برای خانه فرهنگ بیرجند و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری قاین اختصاص پیدا می‌کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله