معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر تشدید نظارت و بازرسی بر بازار تاکید کرد و گفت: نظارت و بازرسی‌ها به منظور مهار تخلفات احتمالی افزایش یابد.

مشیرالحق عابدی روز یکشنبه در پنجمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان در سال جاری افزود: کنترل سرشبکه های توزیع کالا و خدمات، افزایش گشت‌های مشترک برای تاثیربخشی بیشتر و تشدید شیوه‌های مبارزه با تخلفات گرانفروشی کالا و خدمات، از اقداماتی است که باید به طور ویژه در دستور کار ناظران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نوسان قیمت‌ها در بازار استان، متأثر از شرایط کشور است متذکر شد: گشت‌های بازرسی و نظارت‌های ویژه‌ای که به طور مرتب انجام می‌شود، ارجاع ۴۲۰ پرونده به تعزیرات حکومتی را به دنبال داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد تنظیم بازار استان در تعیین قیمت اقلام مصرفی، شرایط اقتصادی مردم را مدنظر دارد و در برخی کالاها مانند قیمت مرغ و تخم مرغ، قیمت‌های تعیین شده زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و کمتر از میانگین کشوری است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان در هیچ زمینه‌ای کمبود کالا نداریم.

عابدی در بخش دیگری از سخنانش از اهتمام دستگاه‌های متولی در تامین ماسک ارزان قیمت گفت و افزود: به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همراهی اتاق اصناف، توزیع ماسک ارزان قیمت در مناطق مختلف استان آغاز شد.

وی با اشاره به جدیت فعالان عرصه تولید این ماسک‌ها خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که مواد اولیه با قیمت مناسب را در اختیار داشتند، نسبت به تامین این نیاز استان اقدام کردند اما ادامه این کار همت صنعت، معدن و تجارت در تامین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها را می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: چنانچه سازمان صنعت، معدن و تجارت در تامین نیاز این واحدها اهتمام بورزد و سهمیه متعلقه تزریق شود، روند تولید ماسک ارزان قیمت و عرضه آن در بازار برای دسترسی عموم مردم ادامه خواهد داشت.

نشست کمیسیون تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۲ دستور کار بررسی مصوبات و پیگیری‌های کمیته‌های تخصصی ذیل کمیسیون و همچنین ارائه آخرین آمارها از وضعیت بازار و نحوه نظارت‌ها برگزار شد.

اعضای حاضر در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات خود درخصوص کنترل بازار پرداختند.