استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهوری، تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که این اعتبار در بین برخی دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دانشگاه علوم پزشکی توزیع شده است.

 جواد قناعت در نشست هماهنگی و جمع‌بندی نهایی مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی افزود: مجموع مصوبات سفر رییس جمهوری، اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای را به استان تزریق خواهد کرد و برای تحقق صد درصدی این مصوبات، به‌طور جدی تلاش خواهیم کرد.

وی بر پیگیری جدی برای تحقق صد درصدی مصوبات سفر رییس جمهوری تاکید کرد و گفت: در راستای رفع مسایل استان باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه در این جلسه جمع‌بندی می‌شود، فردا و طی نشستی به سمع و نظر معاون اول رییس جمهوری خواهد رسید تا نهایی شود و برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: پیرو سفر رییس جمهوری به استان در نوزدهم شهریور امسال، تعدادی از مطالبات ارائه شد و مورد تایید قرار گرفت.

قناعت اظهار داشت: بعد از سفر و طی جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، فهرست نهایی درخواست‌ها تهیه و در قالب پیشنهادات استان به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

وی افزود: هفته گذشته و طی جلسه‌ای در دفتر معاون اجرایی رییس جمهوری با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و جمعی از مسئولان استان، تمامی این پیشنهادات مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخشی از این پیشنهادات تصویب شد و تایید تعدادی از آنها هم به جلسه‌ای با حضور دکتر مخبر و وزرا موکول شد.

وی افزود: بنا به رایزنی‌هایی که در داخل استان صورت گرفته، موارد دیگری مدنظر دستگاه‌هاست که مقرر شد به فهرست قبلی اضافه شود.

قناعت گفت: امروز و در این جلسه درخصوص تمامی این موارد تصویب شده، نیازمند بررسی و پیشنهادات جدید به طور مفصل بحث و گفت و گو شد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که از تمامی این موارد در جلسه‌ای که فردا با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزرا برگزار می‌شود، دفاع شود.

رییس جمهوری صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

حضور در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، بازدید از معادن زغال‌سنگ طبس و گفت و گو با نیروهای کارگری و فنی و مهندسی، بازدید از محله‌های حاشیه شهر و گفت و گو با مردم، زیارت قبور مطهر شهدا، حضور در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر بیرجند و گفت و گو با مردم، حضور در جمع نمایندگان اقشار و نخبگان خراسان جنوبی و نشست شورای اداری استان از برنامه‌های این سفر بود.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رییس جمهوری و معاون اجرایی رییس جمهوری، آیت الله رییسی را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کردند و حضور در نشست شورای اداری استان آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

همچنین ۲ روز بعد از این سفر، با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوبات جمع‌بندی و برای دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق آنها مسئولیت‌سازی شد.