#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با بیان اینکه محموله جدید دُز دوم واکسن که هفته گذشته وارد استان شد، برای سالمندان بالای ۷۰ سال است، گفت: دُز دوم واکسن به اندازه‌ کافی به استان ما رسیده است و جای نگرانی نیست.

غلامرضا شریف زاده،  کرد: باتوجه به قرمز شدن برخی از استان‌های همجوار از هم‌استانی‌ها میخواهیم به هیچ عنوان به این استان‌ها سفر نکنند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم باید در این روزها بیشتر شود تا وضعیت استان ما نیز قرمز نشود، افزود: در سوم تیرماه، در استان سیستان و بلوچستان تعداد  هزار و ۲۴۰ نفر مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سر گرفتن دورهمی‌ها و سفر به این استان‌های قرمز رنگ، شهرهای استان ما را در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار خواهد داد، تصریح کرد: تنها با رعایت این موارد است که می‌توانیم خطر شیوع موج پنجم کرونا را رفع کرده و به شرایط پایدار برسیم.

وی با بیان اینکه محموله جدید دُز دوم واکسن که هفته گذشته وارد استان شد، برای سالمندان بالای ۷۰ سال است، افزود: دُز دوم واکسن به اندازه‌ کافی به استان ما رسیده است و جای نگرانی نیست.

شریف زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی، هزار دوز واکسن کو برکت ایرانی دریافت کرده است که منتظر دستور العمل اجرایی آن هستیم تا جامعه هدف مشخص شود، اظهار کرد: از سالمندان می‌خواهیم منتظر تماس از طرف مراکز واکسیناسیون باشند و بعد نسبت به حضور در مراکز اقدام کنند و از مراجعه بی دلیل پرهیز کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: از هم استانی ها درخواست می‌کنیم از مراجعه حضوری به مراکز جامع سلامت جهت تزریق دز دوم واکسن، خودداری کنند و براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت یا پیامکی که برایشان ارسال خواهد شد، زمان و مکان تزریق واکسن به آنها اعلام و براین اساس به مراکز ما برای تزریق دز دوم، مراجعه خواهند نمود.

شریف زاده یادآور شد: اکنون ۱۸۲ بیمار تنفسی در یمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ بیمار مثبت کرونا هستند و شش نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.