پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز دانش آموز:
۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است؛ این روز، میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس است و روز همه دانش آموزانی است که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی، جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود. میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است.
امروز روزی است که نوجوانان ایران از جان گذشتگی و رشادتشان را به جهانیان نشان داده و با خونشان انقلاب را تثبیت کردند و دست طمع چپاول گران را از ایران بریدند. ایران در سیزدهم آبان درخشید؛ درخششی که هنوز ادامه دارد و از فروغ آن، ایران اسلامی، روشن و درخشنده است.
دانش آموزان دیروز در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ با فریادهای دشمن سوز، جنگ و گریز خیابانی و سرانجام شهادت خویش، انقلاب را شتاب بخشیده و به پیروزی رساندند. در زمان دفاع مقدس نیز دانش آموزان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل پیش تاختند و حماسه هایی بزرگ و جاودانه رقم زدند، تا جایی که امام راحل، بوسه بر بازوان آنها را افتخار خود دانست. دانش آموزان امروز نیز باید با حضور پرشور خود در تمامی صحنه ها و با تکیه بر سلاح ایمان، در اعتلای روحی، فکری و عملی خویش تلاش کنند.
سیزدهم آبان برگی زرین از تاریخ انقلاب اسلامی است که به دل های مومنان جسارت استکبار ستیزی و درس بزرگ شهادت و دلیری آموخت و ترجمان این واقعیت شد که سرانجام دیوار ستم، فرو ریختنی است.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۱۳آبان و روزملی مبارزه با استکبار جهانی، از عموم مردم شهید پرور و همیشه در صحنه استان خراسان جنوبی دعوت می نمایم، همچنان که در تمامی صحنه های انقلاب حضوری آگاهانه را به نمایش گذاشتند، این بار نیز با شرکت گسترده و فعال در راهپیمایی ۱۳آبان، فریاد خود را برای رسوا کردن آمریکا و همدستانش سردهند تا بار دیگر با آرمان های شهدای گران قدر انقلاب اسلامی و امام شهدا تجدید میثاق کرده باشیم.
محمدصادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی