مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی‌های سنگین و فراگیر، ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی از امروز (شنبه) تا صبح چهارشنبه در استان آماده باش کامل هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی  افزود: ابلاغیه‌های لازم در خصوص ‌آماده‌باش‌ها به فرمانداران ۱۱ شهرستان استان ارسال شده که در مدت باقی‌مانده تمامی نقاط سیل‌خیز مورد کنترل قرار گیرد.

وی گفت: طبق اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بسیار سنگین است و فرصت مناسبی حتی برای مسافرت‌های درون شهری هم نخواهد بود که باید مردم توجه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت مردم از سفرهای غیرضروری خودداری و کشاورزان و باغداران نسبت به ایمنی مستحدثات باغی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار احتمال جاری شدن روان‌ آب، سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

میرجلیلی در ارتباط با آخرین گزارشات گروه‌های ارزیاب سیلاب اخیر گفت: با توجه به پهنه وسیع استان هنوز ارزیابی به اتمام نرسیده و گروه‌های ارزیاب به نیروهای آماده‌باش بارش‌های پیش‌رو افزوده خواهند شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشتم فروردین با صدور اطلاعیه جوی اعلام کرد: سامانه بارشی از روز شنبه وارد استان می‌شود و اوج فعالیت آن روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری خواهد بود.

سامانه بارشی هفته گذشته نیز در خراسان جنوبی فعال بود و میزان بارش باران در برخی نقاط استان به بیش از ۵۰ میلیمتر رسید.

بارندگی شدید در برخی مناطق خراسان جنوبی سبب جاری شدن روان آب و سیلاب شد و خسارات مالی بر جا گذاشت.