#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی: روند رو به رشد بیماری کرونا دلایل مختلفی دارد که مسافرت‌های روز‌های پایانی تابستان و پایین آمدن حساسیت مردم از مهمترین آن است.

قای معتمدیان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکهکرونا روند رو به رشدی در استان دارد، مردم حساسیتشان کم شده ستاد ملی کرونا اختیاراتی را به ستاد‌های استانی برای اعمال محدویت‌های داده است ،گفت: با توجه به روند رو به رشد کرونا در استان، کمیته امنیتی و اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بررسی‌های لازم را انجام دهد تا درصورت نیاز محدویت‌های لازم اعمال شود.
استاندار با اشاره به بسته بودن مرز‌های ایران و عراق گفت: مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود، اما در داخل کشور هیچ گونه راهپیمایی برگزار نخواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه عزاداری ماه محرم گفت: باید با تکیه بر تجربه موفق دهه اول محرم ، اربعین حسینی را هم به بهترین شکل و با رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم.
آقای معتمدیان با تاکید بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و کاهش دغدغه‌های والدین گفت: حضور در مدارس الزامی نیست و می‌ توانند از صداوسیما و شبکه شاد برای آموزش استفاده کنند.
استاندار با اشاره به کاهش حساسیت مردم برای رعایت دستورالعمل‌ها گفت: باید متولیان از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها برای آموزش مردم استفاده کنند.
خوش خبر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: عزادری‌های اربعین حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها برگزارخواهد شد.
مدیر کل صداو سیمای استان هم با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای پوشش مناسب مراسم اربعین گفت: زیارت اربعین ساعت ۹ صبح روز اربعین از تمام شبکه‌ها پخش خواهد شد.
آینه دار با اعلام آمادگی برای اطلاع رسانی زمان و مکان برگزاری مراسم عزاداری از صدا و سیما گفت: در کنار اطلاع رسانی، دانشگاه علوم پزشکی هم باید مسائل بهداشتی را بیش از گذشته برای مردم بازگو کند.
مدیر کل آموزش و پرورش هم با اشاره به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و خوابگاهها، برای ضد عفونی مدارس درخواست کمک از سوی گروه‌های جهادی را داشت که فرمانده سپاه انصارالرضای استان با آن موافقت کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم بااشاره به برگزاری عزاداری‌های دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت:باید همه تلاش کنند تا همانند محرم، اربعین به یادماندهنی نیز داشته باشیم.