مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ا بتدای طرح قانون مشاغل خانگی در استان ۲۵ هزار و ۷۴۱ مجوز مشاغل خانگی در دستگاه های مختلف استان صادر شده است.

عباس رکنی، امروز(۵ تیر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشاغل خانگی یکی از اقدامات مهم در دست اجرای وزارت کار است .

وی افزود: عدم توجه کافی به بازار و کمرنگ بودن فعالیت های پشتیبانی از جمله چالش های مهم مشاغل خانگی است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف استفاده از ظرفیت‌های فراوان مشاغل خانگی از جمله پایین بودن هزینه، انعطاف پذیری و جلوگیری از هدررفت منابع در خراسان جنوبی به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

رکنی ادامه داد: از ابتدای طرح قانون مشاغل خانگی در استان ۲۵ هزار و ۷۴۱ مجوز مشاغل خانگی در دستگاه های مختلف استان صادر شده است که از این تعداد،  ۴۲۶ پشتیبان حقیقی و ۲۶ پشتیبان حقوقی بوده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۶ هزار و ۱۹۱ نفر در استان تحت پوشش مشاغل خانگی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طی سه ماهه امسال، ۲۶۶ نفر مستقل، ۳۴ پشتیبان و ۲۹۱ نفر تحت پوشش مشاغل خانگی در استان قرار گرفته اند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی در سال گذشته، ۱۴ میلیون تومان در استان بوده است.

رکنی اظهار کرد: در مجموع ۱۱۵۵ نفر به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان طرح به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند .

وی بیان کرد: از تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی در سال گذشته تا کنون ۷۱ درصد جذب شده و با جذب این تسهیلات، برای ۲۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: تا کنون ۷۶۵ طرح با مبلغ ۹ میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است .

رکنی یادآور شد: حضور کسب و کارهای خانگی در عرصه ملی، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، اتصال به بازارهای هدف و توانمندی متقاضیان از مهم‌ترین دستاوردهای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله