قناعت با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی اقدامی زیرساختی در حوزه فرهنگی است، گفت: در زمانی کنونی که تحت تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم، باید برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم بگوییم که کشور ایران اسلامی از اصالت و ریشه دینی و فرهنگ و تدین قدیمی برخوردار است.

 جواد قناعت در ستاد اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان اظهار کرد: ابن حسام خوسفی حماسه‌سرای آئینی خراسان جنوبی است و در باب رشادت‌های امام علی (ع) و اهل بیت(ع) شعرسرایی کرده و این نشان‌دهنده ارادت ویژه شاعر به اهل بیت(ع) است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از مهم‌ترین آثار او خاوران‌نامه است که به سبک شاهنامه فردوسی سروده شده ‌است، گفت: ابن حسام خوسفی انسانی بسیار فرهیخته و محل رجوع مردم در آن زمان بوده است و می‌توان با برگزاری این کنگره بزرگان و مفاخر استان را از غربت خارج و به نسل جوان معرفی کنیم.

 

وی افزود: در زمانی کنونی که تحت تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم، خوب است که برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم بگوییم که کشور ایران اسلامی از اصالت و ریشه دینی و فرهنگ و تدین قدیمی برخوردار است.

 

قناعت در ادامه بیان کرد: کشورهای غربی هویت ندارند لذا ما برای نشان دادن هویت ایرانی و اسلامی باید به معرفی بزرگان و مفاخر کشور بپردازیم و این کاری زیرساختی و زیربنایی در حوزه فرهنگی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی علاوه به پرداختن به ابعاد علمی و پژوهشی باید بیشتر به بُعد قدرت آیینی این شاعر و اعتقاد راسخ‌اش به ولایت اهل بیت(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) پرداخته شود، ادامه داد: با برگزاری این کنگره ملی باید غربت را از بزرگان استان خراسان جنوبی بزداییم و هم کار علمی و پژوهشی فاخر در محیط‌های علمی صورت بگیرد و آنان را به نسل جوانان معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی فرصتی برای هماهنگی و انجام کار تیمی و معرفی استان خراسان جنوبی است، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و منابع ملی استفاده شود و ما هم از اعتبار استانی کمک خواهیم کرد چون از برگزاری این کنگره استان ما منفعت دنیوی و اخروی خواهد برد و تحول و نشاطی در محیط‌های علمی و دانشگاهی و قشر جوان ایجاد خواهد شد.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه کار ما در این کنگره ملی باید پرمحتوا و غنی باشد، افزود: کمیته‌های ۹‌گانه ذیل کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان از همین هفته جاری تشکیل و برگزار شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور