استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که در یک سال و نیم اخیر انجام شد و مساعدت دولت، عملیات اجرایی چند پروژه زیرساختی مهم از جمله احداث راه آهن، آبرسانی از دریای عمان و خط انتقال گاز از زابل به استان در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

 جواد قناعت  در نشست شورای اداری استان گفت: در چند ماه آینده اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و طرح احداث راه آهن بیرجند – قاین – یونسی که اخیرا تامین اعتبار شد با حضور مهمان ویژه عملیات اجرایی آن رسما آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از دریای عمان، گازرسانی از زابل به سربیشه و چند پروژه دیگر تا هفته دولت خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای سرمایه‌گذاری در استان نیازمند جذب سرمایه‌گذار و افزایش بهره‌وری هستیم که طبق آخرین آمار در سال گذشته خراسان جنوبی رتبه چهارم بهره‌وری را در کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: علیرغم همه ضعف‌های زیرساختی اما خراسان جنوبی در زمینه دینی و اعتقادی و مشارکت مردم همواره دارای رتبه‌های برتر کشور بوده است.

قناعت گفت: انتظار می‌رود کمک به عتبات عالیات بیش از گذشته ادامه داشته باشد و ممتاز بودن استان در این زمینه همچون سال‌های گذشته حفظ شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و اینکه مراسم اربعین نماد و مظهر هویت جهانی شیعیان است افزود: برای این حرکت خودجوش مردمی باید زمینه لازم فراهم شود و در این مسیر ساماندهی امکانات و زیرساخت‌های مرتبط اهمیت دارد تا مانند گذشته نقش خراسان جنوبی در مراسم اربعین پر رنگ باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی در کشور ضعف دارد و دشمن هم این نقطه ضعف را شناخته و درصدد بزرگنمایی مشکلات است لذا باید مدیران در سفرهای شهرستانی مسایل را از نزدیک رصد و حل کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ادامه داد: امسال هزار و ۵۰۰ زائر از خراسان جنوبی به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

قناعت گفت: محور اصلی تبلیغات و خباثت‌های دشمن به سمت امام خمینی (ره) است زیرا ایشان شخصیت پر جاذبه و چهره درخشانی بود که در عرصه های ملی و مدنی تاثیر گذاشت و سپس رهبر معظم انقلاب همان راه را با قوت ادامه دادند.

وی اظهار داشت: امامین انقلاب عامل مهم و اصلی تسلیم ناپذیری و ایستادگی ملت ایران بوده‌اند و حتی در کشورهای منطقه اثرگذاری آنها مشهود است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مکتب سیاسی امام شاخص‌های فراوانی دارد که پدیده جدیدی را به وجود آورد لذا همه اختلاف آمریکا بر سر این است که امام معنویت و سیاست را در هم تنید.

وی افزود: تا قبل از انقلاب، برخی افراد دین را از سیاست جدا می‌دانستند اما امام راحل اخلاق، عرفان و سیاست را در کنار هم گذاشت از طرفی شاخص دیگر مکتب سیاسی امام، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم بود و به عقیده ایشان اراده انسان‌ها تعیین کننده سرنوشت هر ملت است.

قناعت گفت: از دید امام خمینی (ره) در اداره و سرنوشت جامعه، آرای مردم نقش تعیین کننده دارد از همین رو مردم‌سالاری واقعی و انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی افزود: به همین دلیل افرادی که حتی روبه‌روی نظام بودند در انتخابات رای آوردند و نظام هشت سال این وضعیت را تحمل کرد که از نشانه‌های انتخابات آزاد است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از رمزهای شکست ناپذیری انقلاب را پشتوانه مردم عنوان کرد و گفت: نظام سلطه با تحریم‌های به اصطلاح هوشمندانه و فلج کننده در تقابل با نظام است اما ایستادگی و پشتوانه مردم آنها را مایوس می‌کند.

وی با اشاره به توان نظامی و علمی کشور گفت: یکی از مسایل مهم در این زمینه نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه مردمی است که نمود آن را در انتخابات می‌توان دید.

قناعت با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات باید به کار گرفته شود یادآور شد: اهمیت حضور مردم در انتخابات برای نشان دادن اقتدار نظام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اگر درصد مشارکت در انتخابات امسال بالا باشد دشمن از همه نقشه‌هایش مایوس خواهد شد.