#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون ۲۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف و نیاز استان از واحدهای مرغداری خریداری و ذخیره‌سازی شد.

مهدی روشن افزود: قبل از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، با هیجانات بازار روبه‌رو شدیم و افزایش تقاضا باعث کاهش عرضه گوشت مرغ در بازار شد.

وی ادامه داد: با آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با تامین به‌ موقع و آرامش بازار، با مازاد تولید و عرضه مواجه شدیم بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مازاد تولید شد.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید مرغ مازاد برای حمایت از تولیدکنندگان استان انجام می‌شود اظهار داشت: مرغ از کشتارگاه‌های سطح استان و با قیمت مصوب کمیته استانی خریداری و به عنوان ذخایر راهبردی کشور در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: مرغ زنده از واحدهای مرغداری مستقیم خریداری نمی‌شود بلکه به صورت شیرینگ‌پک (یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم) از کشتارگاه‌ها و سایر زنجیره‌ها خریداری می‌شود.

روشن با تاکید بر اینکه مرغداران نباید نگران فروش مرغ مازاد بر مصرف خود باشند عنوان کرد: تا هر زمان که لازم باشد خریداری مرغ مازاد در استان ادامه دارد.