#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:عادی انگاری شرایط و نداشتن حساسیت لازم نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی به سلامت عمومی لطمه می زند.
ملانوری با تأکید بر این مطلب، خاطرنشان کرد: کسی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کند، تنها خود را دچار آسیب نمی کند بلکه جامعه، شهر و کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.
?وی به نتیجه بازدیدش از بازار بیرجند اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از بازاریان و مردم، ضوابط را رعایت می کردند اما درصد کمی هم بودند که ماسک نداشتند و بعد از گذشت ۱۰ ماه و این همه اتفاق تلخ، این موضوع برایشان جدی نشده است.
?به گفته وی؛ در مجموع همراهی مردم و بازاریان به مصوبات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل ها قابل ستایش است.
?استاندار در بخش دیگری از سخنانش به تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران اشاره کرد و گفت: این قشر زحمتکش پرستار، بیش از همه با بیماران سر و کار دارند.
?ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان، تصریح نمود: تلاش این عزیزان ستودنی است.
?وی تأکید کرد:چون در آستانه شب یلدا هستیم و به لحاظ آداب و سنن دیرین، مردم همیشه در این شب دورهم جمع می شدند اما امسال با محدودیت های جدی مواجه شده ایم و قاعدتاً همه باید تابع ضوابط باشیم.
?به گفته وی؛ همه حوزه ها مکلفند به این موضوع ورود جدی تری داشته باشند و به گونه ای اطلاع رسانی شود که دورهمی های شب یلدا به شکل مجازی برگزار گردد تا ان شاء الله شاهد تداوم سیر نزولی ابتلا و مرگ و میرها باشیم و بتوانیم باری از دوش پرستاران و کادر درمان برداریم.
?استاندار به مصوبات ستاد کرونا برای شب یلدا گریزی زد و متذکر شد: به محض ابلاغ مصوبه، محدودیت های تردد در شب یلدا اطلاع رسانی خواهد شد.
?ملانوری خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی شهرهای استان، در بحث محدودیت ترددها تابع پروتکل های قبلی هستیم و به این ترتیب، موضوع منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، فقط برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیرجند است.
?وی از اقدامات دولت در تأمین واکسن هم گفت و متذکر شد: اطلاعات مربوط به این موضوع باید از زبان افراد مسئول و مرتبط منتشر شود.
?به گفته وی؛ مردم نباید به شایعات افراد غیر مسئول در این زمینه توجه کنند.