#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی گفت: از مردم می‌خواهیم تنها اهدای خون و نذر سلامتی خود را به شب‌های قدر موکول نکنند.

کامبیز مهدی‌زاده د اظهار کرد: طی تعطیلات نوروز امسال ۷۸۶ نفر در خراسان‌جنوبی برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که شامل ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵۱ نفر باسابقه، ۴۱۳ نفر اهداکننده مستمر و ۶.۳ درصد بانوان هستند، تصریح کرد: طی نوروز سال گذشته ۵۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری این استان مراجعه کرده و ۴۸۹ نفر موفق به اهدا شده بودند؛ بنابراین میزان اهدای خون طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است.

وی از فعالیت پنج مرکز خونگیری در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین خبر داد و گفت: مرکز قائم بیرجند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال بوده و مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روزهای زوج از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز خونگیری قاین روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، مرکز اهدای خون فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰  و مرکز خونگیری طبس در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد، پذیرای اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان کرد: باتوجه به شروع ماه مبارک رمضان، از هم استانی‌ها تقاضا داریم تنها اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکرده و در تمام شب‌های ماه رمضان اهداکننده باشند تا با مشکل کمبود فرآورده‌های خونی مواجه نشویم.