?استاندار خراسان جنوبی از پیگیری مطالبه مردم شهر خضری دشت بیاض در خصوص ارتقاء منطقه خبر داد .
حمید ملانوری در جلسه هم اندیشی امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خضری دشت بیاض گفت: ارتقاء بخش به شهرستان، تابع شرایط و ضوابط خاصی است اما با عنایت به مطالبه مردم منطقه، این موضوع پیگیری می شود.
?وی به مسیر طی شده پرونده ارتقاء خضری دشت بیاض به شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۱ این پرونده با تأیید استانداری به کمیسیون سیاسی- دفاعی وزارت کشور رسیده و اگر در آن کمیسیون که به ریاست مقام عالی وزارت کشور برگزار می شود به تصویب برسد، به هیئت دولت ارائه خواهد شد.
?به گفته وی؛ با عنایت به دستور وزیر کشور، مبنی بر بسته شدن پرونده تقسیمات کشوری تا اول اسفند سال جاری و با توجه به این که در بازه زمانی منتهی به انتخابات قرار داریم، ممکن است این موضوع در این ایام خاص به نتیجه نرسد.
?استاندار به ظرفیت های بی بدیل استان در حوزه های مختلف اشاره کرد وگفت: فرصت های بسیاری در منطقه وجود دارد که خیلی از آنها همچنان ناشناخته مانده اند که باید با شناسایی آنها ، استان در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.
?ملانوری با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح نمود: به برکت نظام جمهوری اسلامی، اتفاقات خوبی در حوزه های راه ها، بهداشت و درمان، آموزش و… افتاده، اما باید با مشارکت دولت و مردم جهشی بزرگ در منطقه اتفاق بیفتد.

?وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین سرمایه در جهت پیشرفت و آبادانی منطقه یاد کرد و گفت: مردم استان مردمی با نجابت،اهل تدین و قانع هستند که باید مطالبه گری را در آنها رشد داد تا در سایه آن و انجام کارهای مشارکتی در منطقه، توسعه محقق گردد.
?استاندار از ظرفیت های استان در حوزه گردشگری، مرز،کشاورزی، معدنی و… گفت و ادامه داد: با این ذخایر غنی و ارزشمند،کم برخوردار بودن زیبنده استان نیست و ما در تلاشیم تا از طریق برنامه های ستاد توسعه خاوران، این منابع را در خدمت ارتقاء سطح رفاه مردم قرار دهیم.
?ملانوری، هدف از راه اندازی ستاد توسعه خاوران را فعال سازی بخش خصوصی عنوان کرد وگفت: با ورود بخش خصوصی و بالارفتن قدرت ریسک پذیری در مردم، شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.
?وی ارتقاء هر منطقه را مهم دانست و تأکید کرد: ارتقاء منطقه مهم است اما زمانی مفید واقع می شود که همراه با برنامه باشد.