در مراسمی، یاد و نام شهدای دفاعی و شهید محسن فخری زاده در طبس گرامی داشته شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در این یادواره گفت: این شهدای دفاعی، همان سربازانی هستند که در زمان دفاع مقدس یا در گهواره بوده اند یا در میدان علیه استکبار می‌جنگیده اند.

سردار قاسمی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ما ترور‌های زیادی را انجام داده است، ولی نه تنها سرعت پیشروی ما کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش هم داشته است.
وی گفت: دانشمندان ما برای بشریت تهدید نیستند، اما شعار هیئات منا الذله ما، تهدیدی علیه مستکبران است که به همین دلیل، دشمن به دنبال ترور است.
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه استقلال علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسائلی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند افزود: یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است و همین جوان‌های انقلابی و دفاعی هستند که ساخت پل‌ها و قایق‌های تندرو و مین یاب‌ها و … را مبتکرانه انجام می‌دهند.
سردار قاسمی گفت: همه کشور‌های دنیا امروز به انرژی هسته‌ای نیاز دارند و روز به روز نیاز به این انرژی بیشتر می‌شود و ما هم در کنار دیگر کشور‌ها به دنبال انرژی هسته‌ای صلح آمیز هستیم.
وی تأکید کرد: امروزه تقویت شرکت‌های دانش بنیان در واقع پیشرفت علم و ادامه راه شهدای عرصه علمی کشور است.