ساخت نخستین مدرسه استان خراسان جنوبی در پویش همگانی «آجر به آجر» روز چهارشنبه در یکی از روستاهای شهرستان طبس آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در آیین خشت‌گذاری مدرسه روستای پده بید منطقه دستگردان طبس گفت: این دبستان دو کلاسه اولین مدرسه استان است که در طرح آجر به آجر احداث می‌شود.

محمدعلی واقعی افزود: ۴۰۰ میلیون تومان از محل هدایای ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از هم‌استانی‌های شرکت کننده در طرح آجر به آجر برای احداث این مدرسه هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: دبستان ۲ کلاسه روستای پده بید دستگردان با زیربنای یکصد متر مربع احداث می‌شود و با تکمیل و تجهیز این آموزشگاه ۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی این روستا از مدرسه ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

روستای پده بید دستگردان یکی از روستاهای عشایری شهرستان طبس است که در مرز استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سفر به منطقه دستگردان از مدارس روستاهای نادریان، زبرکوه، سربالا و پده بید نیز بازدید کرد و با مدیر و آموزگاران این مدارس به گفت و گو نشست.

اجرای طرح “آجر به آجر” اردیبهشت امسال با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و در این طرح بسیاری از افراد جامعه با سرمایه‌های خُرد می‌توانند وارد عرصه نیکوکاری و ساخت مدرسه شوند.