فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اقدامات خوبی در زمینه پژوهش و فناوری توسط سپاه و بسیج در حال انجام است که طرح‌های علمی و فناورانه استان باید به مرحله تولید محصول و تجاری‌سازی برسد.

سردار علی قاسمی  در آیین اختتامیه رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با حضور رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در بیرجند برگزار شد افزود: معتقدیم خداوند همه زمینه‌ها را برای کرامت، عزت و تکامل انسان‌ها فراهم کرده و انسان است که در این مسیر مانع ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: وقتی سلطه طاغوت را بپذیریم، تسلیم می‌شویم لذا عزت خود را پایمال کرده‌ایم اما برای قوی، عزیز و مقتدر شدن باید از لحاظ علمی پیشرفت کرده و به نیروی درون اتکا کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیج نوکر و خادم مردم هستیم گفت: باید همه توان‌ها را در بخش‌های مختلف تجمیع کنیم لذا رسالت سپاه این است که عالمان، مخترعان، مبتکران، اهل ذوق و اخلاص را دور هم جمع کرده و بسیج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عزت و هویت فرهنگی هر کشور به جهاد است افزود: کشوری که جهاد علمی آن ضعیف شود ناتوان شده و اگر جهاد بمیرد، مرده است.

سردار قاسمی گفت: وظیفه داریم همه کسانی که علاقه دارند زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع شده یا معتقد به میثاق نامه قانون اساسی هستند را بسیج کرده و بستر رشد، تعالی و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) هم گفت: به مناسبت هفته پژوهش رویداد بزرگی از ۱۲ آبان ماه امسال در چهار شهرستان طبس، قاینات، فردوس و بیرجند آغاز شد و مرحله شهرستانی ۱۰ آذر به پایان رسید.

علی فرخنده با بیان اینکه این رویداد مساله‌محور و مبتنی بر نیازها و اولویت‌های استان است افزود: موضوعات اولویت‌محور آب، اقتصاد مرز، صنایع دستی، محصولات استراتژیک و معدن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در فراخوان استانی این جشنواره که همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو بود ۳۰ طرح پذیرش شد که در چهار شهرستان مذکور ۱۲ طرح برگزیده و به مرحله نهایی رسیدند.

مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: با داوری‌های انجام شده در نهایت پنج طرح برتر انتخاب شد و امروز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان خراسان جنوبی که همزمان با این جشنواره تخصصی برپا شد، افزود: نمایشگاه شب گذشته در حسینیه جماران بیرجند افتتاح شد و تا ۲۶ آذر برای حضور علاقمندان دایر خواهد بود.

فرخنده عنوان کرد: اغلب کارهای نمایشگاه ظرفیت‌های مردمی، بسیجیان و مخترعان استان است که در قالب ۲۵ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: برخی افرادی که باید در استان میدان‌دار هفته پژوهش باشند برای حضور در این مراسم و نمایشگاه احساس کسالت کردند در حالی که باید برای دیدن ظرفیت‌های جوانان استان همت و انگیزه داشت.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است در گام دوم انقلاب با همین مدل‌های تکراری و روزمزه بخواهیم مرزهای ناشناخته علم را درنوردیم بعید می‌دانم گنج میسر شود.

وی افزود: اگر امروز در عرصه هسته‌ای حرفی برای گفتن داریم به خاطر بی‌خوابی دانشمندان و جیب‌های خالی بود که وارد عرصه شدند.

فرخنده گفت: به استعداد و ظرفیت‌ جوانان استان ایمان قلبی و اعتماد داریم و همه ما مکلف هستیم برای دیدن این ظرفیت‌های غنی همت کرده و با مدل قرارگاهی، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها نقش استان را در اولین راهبرد از گام دوم انقلاب که علم و پژوهش است، نشان دهیم.