استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است از این رو آحاد ملت ایران وظیفه دارند به عنوان یک تکلیف در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند.

محمد صادق معتمدیان که صبح جمعه همزمان با آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس یازدهم رای خود را در مسجد صدیقه طاهره (س) خیابان کارگران بیرجند به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات مظهر اقتدار ملی، اعتماد عمومی، اتحاد و همبستگی مردمی است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی که کشور دارد و مسائل ۴۱ سال گذشته که تلاش دشمن ما برای تضعیف نظام اسلامی بوده در این شرایط نیز دشمنان انقلاب به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات و مشارکت نکردن مردم در این دوره از انتخابات هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم ایران به ویژه استان خراسان جنوبی که همواره در مشارکت‌ سیاسی و حمایت از نظام، پیشرو بوده‌اند امروز با حضور و رای خود، نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد و با حضور حداکثری تجدید میثاق دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

معاونان استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان نیز استاندار را در این شعبه اخذ رای همراهی کردند.

رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته بود و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان یافت.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

براساس جدول زمان بندی انتخابات، اخذ رای از همه واجدین شرایط (متولدین دوم اسفند ۸۰ و ماقبل) در استان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند ۹۸ آغاز شده است.