رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منطبق با شرایط روز در سراسر استان برگزار می‌شود و ۲۴ کارگروه استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر فعال خواهند بود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی کارگروه‌های تخصصی دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری پیامبر گونه حضرت امام راحل عظیم الشان و با حمایت مردم و نثار خون هزاران شهید به پیروزی رسید.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که به واسطه رهبری امامین انقلاب و بصیرت و حضور ملت، مقاوم و شکست‌ناپذیر شده و موجب امیدواری مظلومین جهان و عصبانیت و کینه دشمنان قرار گرفته است که ضرورت دارد تمامی مسوولان در گام دوم انقلاب، با هوشیاری کامل و کار و تلاش شبانه‌روزی قدر این نعمت الهی را بدانند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسوولان در حل مشکلات مردم عزیز که پشتوانه‌های این انقلاب هستند، تلاش کنند و با حضور بین مردم و امید آفرینی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شبهات نیز پاسخ دهند.

وی افزود: امسال در حالی جشن پیروزی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در پیش داریم که شرایط کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی است و باید ضمن آرزوی از بین رفتن این ویروس منحوس و سلامتی همه کسانی که درگیر این بیماری شده‌اند، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که قابلیت تطبیق با شرایط روز و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را داشته باشد.

حجت الاسلام ملایی گفت: در تمامی برنامه‌ها استفاده فراگیر و جامع از رسانه ملی و فضای مجازی برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی مد نظر قرار گیرد و مراسم و برنامه‌های پیش بینی شده مطابق با رعایت دستورالعمل‌های صادره از ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشد.

وی از تشکیل کارگروه‌های ۲۴ گانه برای بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: تمامی کارگروه‌ها پس از ابلاغ حکم مسئولیت که در مهر ماه امسال صورت گرفت در سطح استان، شهرستان، بخش و روستا در حال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستند و مسوولان کارگروه‌ها در هفته منتهی به دهه فجر برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهند رساند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارگروه بسیج با مسئولیت سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، کارگروه‏ ارتباطات و اطلاع‌رسانی با مسئولیت صدا و سیمای استان، کارگروه اصناف و بازاریان با مسئولیت اتاق اصناف استان، کارگروه هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، کارگروه ایثارگران با مسئولیت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، کارگروه تقریب مذاهب اسلامی با مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان و کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان با مسئولیت دانشگاه بیرجند تشکیل شدند.

وی از فعالیت کارگروه روستایی و عشایری با مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، کارگروه قضایی با مسئولیت دادگستری استان، کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارگروه زنان وخانواده با مسئولیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان با مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش استان، کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی با مسئولیت شهرداری و کارگروه قرآن با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد.

حجت الاسلام ملایی گفت: کارگروه کارگری و کارآفرینی با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کارگروه کودک و نوجوان با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کارگروه مساجد با مسئولیت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارگروه نیروهای مسلح با مسئولیت رده و نیروی فرماندهی ارشد استان، کارگروه ورزش و جوانان با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان، کارگروه همیاری و خدمت‌رسانی با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، کارگروه اماکن مقدسه با مسئولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، کارگروه نهادها و سازمان‌ها با مسئولیت روابط عمومی استانداری، کارگروه حوزه و روحانیت با مسئولیت مدیریت حوزه‌های علمیه استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی با مسئولیت سازمان بسیج رسانه استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کارگروه مردمی در مساجد که با مسئولیت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان شکل گرفته، ثابت بوده و در ابعاد جلسات تبیینی و بصیرتی در تمامی مراسم و مناسبت‌های ملی و انقلابی فعال است.