#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی (۲۰ تا ۲۷ فروردین) ۱۲۰ عنوان برنامه در این استان برگزار می‌شود.

مجید کریمیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری مراسم با گروه خادمان شهدا، نمایشگاه پوستر و کتاب، نمایشگاه عکس جهاد افغانستان و مراسم یادبود شهید «احسان اسماعیلی» از مهمترین برنامه‌های این هفته در استان است که به همت حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم با گروه خادمان شهدا به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره نخستین شهید مدافع حرم استان شهید «مرتضی بصیری‌پور» و یاد و خاطره شهید سید «مرتضی آوینی» در بیرجند برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: با کمک واحد نمایش حوزه هنری کارگاه آموزش بازیگری ویژه بچه‌های مسجد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پوستر ضد استکباری در نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: همچنین در این هفته حوزه هنری استان با همکاری گروه‌های مردمی اقدام به اکران فیلم‌های «موقعیت مهدی» در روز ۲۰ فروردین در مناطق محروم استان و اکران فیلم «روز صفر» با حضور فعالان فرهنگی در سینما بهمن بیرجند می‌کند.