فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: امروز نیروهای مرزبانی از آمادگی مطلوب برای تامین امنیت مرزها برخوردار هستند و امنیت کامل در مرزهای خراسان جنوبی برقرار است.

سردار علی اصغر مسروری  در همایش اقتدار نیروهای هنگ مرزی گزیک در شهرستان زیرکوه افزود: آمادگی نیروهای مرزبانی در حدی بالاست که هرگونه ناامنی در مرزها به‌موقع و قاطع پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد: با اقداماتی که صورت گرفته و اولویت‌هایی که از طریق فرماندهی مرزبانی کشور برای ما مشخص شده است و براساس آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی و ویژه‌ که برای همکاران خودمان گذاشتیم، توان دفاعی مرزبانان ما بالاست.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: امروز در ارزیابی که از واحدها و یگان آموزش عملیاتی داشتیم، نشان می‌دهد که آمادگی همکاران مجموعه ما بسیار خوب و مطلوب است.

وی افزود: در خراسان جنوبی با توجه به همدلی بسیار خوبی که بین نیروهای مسلح وجود دارد، مرزها به‌صورت کامل رصد می‌شود و امروز به برکت حضور مرزبانان و نیروهای مسلح و مقتدر کشور مرزنشینان ما با خیال راحت و آرامش در نواحی مرزی زندگی می‌کنند.

سردار مسروری اظهار داشت: ماموریت اصلی و ذاتی مرزبانان، حفاظت و صیانت از مرزهای کشور است و کارکنان مرزبانی با مجاهدت به نحو احسن برای انجام موفق ماموریت‌های خود در تلاش هستند.

همزمان با دومین روز هفته نیروی انتظامی، مرزبانان هنگ مرزبانی گزیک در شهرستان مرزی زیرکوه با رژه خودرویی و موتوری اقتدار و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه، با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.