امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت سیزدهم اقدامات فراوانی انجام داده که باعث ترس دشمنان شده است لذا به دنبال فتنه‌گری در کشور و ایجاد اختلال در فعالیت دولت هستند.

 حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: استکبار جهانی از همین موضوع ترسید که مردم با اقدامات دولت مردمی به جریان انقلابی امیدوار شوند به همین خاطر شروع به فتنه‌گری و فتنه پاییز را طراحی کردند.

وی گفت: بعد از تودهنی مردم به دشمن در ۲۲ بهمن، الان فتنه‌ ارز و طلا را شروع کردند تا به خیال خود دولت را ضعیف و زمین‌گیر کنند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: با عنایت خداوند متعال و حمایت مردم، دولت انقلابی به راه خود با اقتدار و قاطعیت ادامه خواهد داد و گره‌ها را یکی پس از دیگری باز می‌کند.

وی گفت: امروز مردم از اوضاع و نوسانات بازار ارز ناراحت و اذیت هستند لذا انتظار ما این است سران انقلابی قوای سه‌گانه از جمله شخص رئیس‌ جمهور به عنوان فردی پاکدست، مجاهد و انقلابی با قاطعیت تلاش خود را مضاعف کنند و نفوذی‌های غربگرا و عناصر سست عنصر را از بدنه دولت خارج کنند.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: لازم است قصور و بی‌تدبیری‌ها جبران شود و مسوولان بدانند خداوند پشتیبان آنان است و مردم نیز قاطعانه تا آخر از این دولت حمایت می‌کنند.

وی گفت: مردم هم بدانند که مسوولان وظیفه دارند برای حل مشکلات تلاش کنند و این دنیا دار امتحان است که در حوادث و فتنه‌ها نعمت‌ها و مشکلات را کنار هم ببینیم، مثبت‌نگر و نسبی‌نگر باشیم و مراقب باشیم در این امتحان مردود نشویم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز روزی است که به فرهنگ غنی اسلامی خودمان برگردیم و درصد قابل توجهی از مردم ما متمکن هستند و به برخی افراد عرض می‌کنم امروز زمان فرصت‌طلبی نیست که سرمایه‌های خودتان را بالا ببرید لذا به مردم مستضعف رحم کنید در غیر این صورت خیانت به خون شهدا، اسلام و انقلاب است.

وی افزود: برخی افراد از ترس بی‌ارزش شدن سرمایه‌های خودشان در این بازار و آتش فتنه ارز و طلا دشمن، نفت و بنزین می‌ریزند و صف‌های طولانی ایجاد می‌کنند که این موضوع در شان فرهنگ اسلامی ما نیست.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: امروز مصداق فساد، التهاب ایجاد کردن در میانه فتنه طلا و ارز دشمنان است بنابراین همه ما باید تلاش کنیم این التهابات خوابیده شود و عده‌ای که مشکلات اقتصادی دارند، صبوری کنند، نهادهای حمایتی هم حمایت‌های لازم را از افراد نیازمند انجام دهند.

وی افزود: برای اینکه کشور از گردنه سختی که مستکبرین و مزدورانشان ایجاد کردند به سلامت عبور کند بیش‌ از گذشته به اتحاد، انسجام، بصیرت و صبر نیاز داریم؛ بصیرتی که بفهمیم در کوفه امروز مسلم همان ولی فقیه است و اگر بی‌تفاوت باشیم و حمایت نکنیم جریان کربلا و فاطمیه و غربت اهل بیت (ع) تکرار می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به توطئه‌های مختلف که توسط سه ضلع از جمله مستکبرین آمریکایی و اروپایی، منافقین و سلطنت‌طلبان، تجزیه‌طلبان و غربگراها انجام می‌شود گفت: جریان غربگرا که دوباره بوی انتخابات مجلس به مشامشان خورده، می‌خواهد با انتقام از مردم و تحت فشار قرار دادن آنان، مردم را فریب دهند و خودشان را منجی معرفی کنند.

وی اظهار داشت: اما بدانید که مردم ما بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و ۴۰ سال گذشته دست مستکبرین و غربگراها را در همه فتنه‌ها خوانده‌اند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه همه مشکلات کشور زیر سر غربگراها است گفت: همه این پس لرزه‌ها به دنبال زلزله‌ اقتصادی بزرگی است که غربگراها در هشت سال گذشته ایجاد کردند.

وی افزود: جریان غربگرا در همه این مشکلات شریک است و مردم به دنبال محاکمه آنان هستند، اگر مردم سکوت می‌کنند از روی نجابت و مصلحت است اما بدانید این مردم دیگر فریب شما را نمی‌خورند و هرگز اجازه نخواهند داد که انقلاب به دست شما نااهلان بیفتد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نظام اسلامی و دولت اسلامی در همین یک سال و اندی که گذشت، اقدامات فراوانی انجام داده و اگر توانمند و کارآمد نبود از عهده این فتنه‌های جهانی و چند جانبه بر نمی‌آمد.

وی گفت: هنوز عمر دولت به دو سال نرسیده، فتنه آشوب و اغتشاش را علیه ما طراحی کردند و این دولت نوپا در این مدت کوتاه کم کاری نکرده و دلسوز مردم بوده است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: یادمان نرفته که در پایان دولت قبل روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می‌شدند و قبلی‌ها می‌گفتند ما نمی‌توانیم کاری کنیم لذا مدیریت عالی کرونا جزو کارآمدی دولت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دیپلماسی قدرتمند منطقه‌ای را فعال و با کشورهای منطقه به خوبی ارتباط برقرار کرد گفت: این دولت در همین مدت کوتاه چندین کارخانه تعطیل شده را به چرخه تولید بازگردانده است.

خطیب جمعه بیرجند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، آزادسازی سواحل رودخانه‌ها و دریاها، افزایش دستمزدهای قشر پایین، الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این دولت یک زمین سوخته را برعهده گرفته و دولت گذشته بالاترین رقم کسری بودجه و بالاترین بدهی به بانک مرکزی را تحویل داده است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها اظهار داشت: امروز بزرگترین کمک به ایران اسلامی این است که معارف اهل بیت (ع) را در جامعه تبیین و در عمل پیاده‌سازی کنیم.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: تنها راه رفع نیازهای فردی و خانوادگی انسان، توجه به معارف اهل بیت (ع) و اسلام است اگرچه فرد فقر اقتصادی نداشته باشد ولی حتما فقر معنوی و نفسانی را خواهد داشت.

وی علت اصلی قتل و کشتار، ظلم و ستم در سطح جهان را دوری از فرهنگ اهل بیت (ع) دانست و گفت: نباید بگذاریم که دشمن با فرهنگ پوچ و هیچ خودش فرزندانمان را فریب بدهد و باید فرزندان خودمان را در برابر فرهنگ غرب واکسینه و بیمه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع امید و نشاط است افزود: فرهنگ اهل بیت (ع) سرشار از امید است و هرگز خداوند درها را به روی ما نبسته بلکه همیشه دست یاری اش در کنارتان بوده است و اگر خداوند در کنار ما نبود در این مدت دشمنان با توطئه‌های مختلف، ما را نابود کرده بودند.

وی گفت: کشوری با تمدن کهن چند هزار ساله و کشوری چهار فصل و سرشار از منابع خدادادی، طبیعی و استعدادهای انسانی هستیم که در بهترین نقطه جهان قرار گرفته‌ایم و همه اینها جای امیدواری است.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با صدور آن برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی الگو شده است افزود: هدف فتنه‌های دشمنان از اول پیروزی انقلاب تاکنون این است که به مردم ما القا کنند این انقلاب و نظام کارآمد نیست لذا مردم دوباره به دوران طاغوت برگردند و کفار بر این کشور حکومت کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور