علی فرخنده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی  با بیان این ‌که اولین و موثرترین عنوان در عرصه نمایش، “مخاطب” است، اظهار کرد: در بحث تئاتر، مخاطب‌شناسی و توجه به مخاطب بایستی در اولویت امور قرار گیرد‌.
وی با اشاره به این ‌که به روز بودن حوزه نمایش در همه ابعاد از دیگر موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد، افزود: انگیزه و تعهد از دیگر شاخص هایی است که نیازمند توجه ویژه است زیرا تا زمانی که نمایش ما علمی، فکری، منطقی و مسئله‌محور باشد، موفق هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی توجه به روحیه کار جمعی را از دیگر موارد ضروری و نیازمند توجه توسط هنرمندان تئاتر دانست و عنوان کرد: به طور حتم مشارکت در کارها بهترین، کوتاه ‌ترین و درست‌ترین مسیر رسیدن به اهداف است، چراکه نه تنها در این رویکرد از خردجمعی بهره گرفته می‌شود که تمرینی بر نوع مدیریت صحیح و همین طور گزینش صحیح‌ترین الگو خواهد بود.
فرخنده با تاکید بر این نکته که توسعه و پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که “من‌ها” تبدیل به “ما” شود، ابراز کرد: به منظور دستیابی به نظامی پیشرفته، ایجاد بستر فرهنگی برای فعالیت کودکان و نوجوانان به منظور انجام کارگروهی یکی از اولویت‌های پیش‌رو است تا از این طریق، فرهنگ توجه به کار جمعی در بین آنها ایجاد شده و در سطح جامعه نیز نهادینه شود.
وی با اشاره به لازمه تشکل سازی امور فرهنگی-هنری، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ارتباط مستقیم مسئولین حوزه فرهنگی با فرهیختگان دارای اهمیت بسیاری است و می توان با هم افزایی ایجاد شده از این طریق اتفاقات بسیار خوبی رقم زد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان سخنان خود گفت:عمده تلاش ما بر این است، موانع و مشکلات پیش روی هنرمندان در همه زمینه ها به خصوص تئاتر در کم ترین زمان ممکن مرتفع گردد و راه آن نیز تعامل بیشتر و بدون واسطه  با هنرمندان می باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور