– رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بدون اطلاع قبلی از حوزه قضایی بیرجند بازدید و تاکید کرد: سند تحول قضایی باید به طور دقیق اجرا شود و مهمترین رویکرد این سند، تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضاست.

 حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به همراه معاون قضایی و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان به طور سرزده از حوزه قضایی شهرستان بیرجند بازدید کردند.

وی در گفت و گو با قضات و کارمندان این حوزه قضایی ضمن نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی و بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده دستوراتی را به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها صادر کرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت پیگیری اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی، مهمترین رویکرد این سند را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضایی توصیف کرد و گفت: تمامی قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید در جهت اجرای دقیق و کامل این سند اهتمام ویژه داشته باشند و در راستای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز ترسیم شده تلاش کنند.

وی تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و تحقق عدالت آسان برای آحاد مردم را از اهم برنامه‌ها و راهبردهای دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد کارکنان با مراجعین به دستگاه قضایی باید مطابق با اخلاق اسلامی، کرامت مداری و مهربانی در عین رعایت قانون باشد.

حجت الاسلام حمیدی کاهش موجودی پرونده‌های محاکم قضایی، مدیریت تعداد پرونده‌های ورودی، کاهش تعداد پرونده‌های معوق و رفع اطاله دادرسی را در حوزه‌های قضایی استان مهم ارزیابی کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرائم از دیگر ماموریت‌های اصلی سند تحول دستگاه قضایی است که باید در تمامی حوزه‌های قضایی استان با تعامل و همکاری با نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای تامین و شورای اداری شهرستان‌ها پیگیری شود.

وی بر برخورد قاطع با جرائم خشن و جرائم مخل امنیت و آرامش مردم در همه حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: دفاع از آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه و رسیدگی عادلانه به تظلمات و شکایات مردم از اهم برنامه‌های دادگستری استان است.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در ادامه با برخی از مراجعان دستگاه قضایی در این شهرستان، دیدار و گفت و گو کرد.

وی پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.