بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی،

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، به استحضار آن مقام عالی می­رساند که شیوع اخبار و شایعات ضد و نقیض مبنی بر تغییر استاندار خراسان جنوبی، که به حق جزو بهترین انتصابات دولت تدبیر و امید برای مردم محروم و زجرکشیدۀ استان خراسان جنوبی بود، ما فعالان سیاسی و شورای سیاست­گذاری اصلاح­طلبان و اعتدال­گرایان استان را بر آن داشت تا طی نامه­ای، دغدغه­ های جدی و عمیق خود در خصوص این شایعات و نظر خود مبنی بر لزوم تایید استاندار فعلی و تداوم حضور وی در این استان عقب­مانده از توسعه، که با برنامه­ های زیرساختی و مدیریت با کفایت ایشان افق امید و پیشرفت این دیار در حال شکل گیری است را به محضر حضرتعالی صمیمانه منتقل نماییم.

اصلاح­طلبان و اعتدال­گرایان خراسان جنوبی همواره نشان داده­اند که به آسانی مصالح جمعی را بر منافع شخصی ترجیح می­دهند. اینبار نیز، فارغ از جدال­های مرسوم و متداول جناحی- گفتمانی، تنها دغدغۀ مجاز را رفاه بیشتر و رنج کمتر هم­استانی­هایمان می­دانیم.

در عرصۀ انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۶ و در آن جدال نابرابر در سطح استان همدلانه با هم‌، ستادهای حضرتعالی را در استان و یکایک شهرها و روستاها فعال نمودیم و بیرق «با روحانی تا ۱۴۰۰» را، شهر به شهر و روستا به روستا، برافراشته کردیم و در روزهای پرالتهاب و دلهره­آمیز انتخابات، دوشادوش تمامی اصلاح­جویان و اعتدال­گرایان و تحول­خواهان کشور از آن بزنگاه و تنگۀ حساس تاریخی عبور نمودیم. اکنون که فراز و نشیب­های انتخاباتی را پشت سر گذاشته­ایم، گویا اوج و حضیض­های سیاسی­مان پایانی ندارد و ظاهراً اکنون‌ در آستانۀ اخذ تصمیم خطیر دیگری از سوی دولت جنابعالی قرار گرفته­ایم. بر همین اساس، بر خود لازم دانستیم تا بر لزوم ماندگاری مهندس پرویزی، استاندار فعلی خراسان جنوبی، به دلایل ذیل تاکید و اصرار نماییم:

  • ثبات مدیریتی برای توسعه استان محرومی که متاسفانه در عرض ۱۳ سال، ۵ استاندار و در هر چند صباحی تعداد زیادی از معاونان استاندار و مدیران کل آن تغییر کرده و هر کدام مرام و مسلک و سلیقۀ خود را حاکم کرده است، شرط لازم و ضروری برای پیشرفت استان است.
  • این استان از جملۀ مناطق محروم کشور است که با حضور استاندار فعلی اقدامات زیربنایی، از جمله شروع پروژه احداث راه آهن، تامین آب شرب و صنعتی استان، توسعۀ معادن به عنوان سرمایه­های ذاتی استان، افزایش ۲.۵ برابری بودجۀ استان، توسعۀ صنعتی استان و جذب سرمایه­گذار داخلی و خارجی و …، در آن آغاز شده و همواره توسعۀ اقتصادی به عنوان پیش­شرط لازم برای توسعه و آبادانی استان مدنظر علمی و عملی وی بوده است.
  • حفظ روحیۀ امید و احساس آرامش و حرکت در مسیر پیشرفت با کار جهادی استاندار، مردم استان را امیدوار به روزهای خوب و خوش در آینده کرده است و جابجایی وی در این شرایط که زنگ پیشرفت در استان به صدا درآمده و لوکوموتیو توسعه به راه افتاده است، تصمیمی بس اشتباه و دور از خواستۀ مردم زجردیده و محروم شهر و روستای این دیار است.
  • ابقای مهندس پرویزی در شرایط کنونی استان، خواست مردم نقاط دور و نزدیک این دیاری است که تعداد کثیری از ایشان به تفکر و دولت دکتر روحانی رای داده­اند و اینک اقشار مختلف مردم این استان شامل: احزاب سیاسی اصلاح­طلب و اعتدال­گرا، فعالین اقتصادی، فعالین فرهنگی، بازاریان، کسبه، خانوادۀ شهدا و جانبازان، هیات­های مذهبی، انجمن­های مختلف کارگری و مهندسی، دانشگاهیان، جامعۀ پزشکی و صنوف مختلف خواستار ماندگاری مهندس پرویزی و ادامه سیاست­های رو به جلو و توسعه­ گرای وی هستند.
  • مهندس پرویزی، به گواه عملکرد و به روایت کارنامه­اش، نشان داده است که این توانایی و تمایل را دارد که از کارفروبسته ی توسعۀ استان گره­های اساسی باز کند.
  • پرویزی در عمل، هم سهم زنان و اقلیت­ها را در مدیریت استانی به رسمیت شناخته است و هم تلاش بی­امانی کرده است که حق هر صاحب­حقی، بی کم و کاست، ادا شود.
  • استاندار فعلی ماشین محرومیت­زدایی از استان را با نگاه به افق­های رفاه و بهره­گیری از امکانات انسانی و طبیعی بومی منطقه، از شهری به شهری و از بخشی به بخشی و از دهستانی به دهستانی، بی­وقفه به حرکت درآورده است و حاکمیت قانون به معنای حقیقی را، با ایجاد نظم و نسق اداری، در استان برقرار نموده است.
  • با آنکه از بدعهدی ایام و نگون­بختی اهالی خراسان جنوبی، نسیم خوش تدبیر و امید دیرهنگام و با وقفه ای سه ساله در این استان شروع به وزیدن نمود، اما پرویزی جبران مافات گذشته را به اندازۀ توان خود و با تیم متبحر و دلسوزش به خوبی انجام داده است.

آنچه که واضح و مبرهن است اینکه هرگونه تغییر رویه و باز ایستادن در این مسیر تازه گشوده شده سبب می­شود که بذرهای امید کاشته شده در یک سال و نیم گذشته، که می­رود جوانه زند، به یاس و افسردگی تبدیل شود و چون آواری بر سر فعالان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این استان فروریزد. به راستی دیگر فرصت و مجالی برای بازگشت به عقب برای مردمان این استان نیست. کارنامۀ موفقیت­های مهندس پرویزی و حجم تغییرات ملموس انجام گرفته توسط وی، ما را برآن داشت تا در کنار برادران و خواهرانمان در اقصی نقاط استان، امتداد تدبیر و امید را مستلزم ابقای مهندس پرویزی دانسته، و تداوم مدیریت و سکانداری ایشان را برای استانمان از محضر حضرتعالی درخواست داشته باشیم.

با تشکر و آرزوی توفیق الهی برای دولت تدبیر و امید

شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و اعتدال گرایان استان خراسان جنوبی

رونوشت:

  • معاون اول محترم ریاست جمهوری؛ جناب آقای دکتر جهانگیری
  • رییس دفتر محترم ریاست جمهوری؛ جناب آقای دکتر واعظی
  • مقام عالی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی
  • معاونت محترم سیاسی وزارت کشور؛ جناب آقای دکتر احمدی
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله