#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: طرح ولایت، معرفت الله را تامین می‌کند و توسعه این طرح در داخل و خارج کشور با مشارکت همگانی در دستور کار است.

آیت الله محمود رجبی  در نشست تخصصی دانش‌آموختگان طرح ولایت در محل پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: این طرح به زبان‌های دیگر ترجمه شده و حتی در سایر کشورها از جمله آلمان هم برگزار شده است.

وی گفت: طرح ولایت یکی از یادگارهای علامه مصباح یزدی است که در این طرح مبانی و اندیشه‌های اسلامی با شیوه‌هایی متفاوت به دانشجویان، اساتید، طلاب و نخبگان کشور آموخته می‌شود و براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در جامعه فراگیر شود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: آیت‌ الله مصباح فرمود که ما باید نسخه خودآموز این طرح را هم آماده کنیم، یک وظیفه‌ای برعهده موسسه است و آن هم فراهم کردن کتاب است و یک وظیفه‌ای هم برعهده همه ماست که زمینه توسعه این طرح را فراهم کنیم.

وی افزود: شاخص ما در همکاری با هر نهادی به‌خصوص با مجموعه مقدس بسیج، فرمایشات مقام معظم رهبری است و دقیقا خودمان را ملزم به فرمایشات ایشان می‌دانیم.

آیت الله رجبی با بیان اینکه انسان‌ها دو راه را پیش می‌گیرند که یکی حیات طیبه و دیگری طیبه خبیثه است گفت: کلمه طیبه مثل درخت و شجره طیبه است و درخت پاک براساس آیات قرآن کریم یک مجموعه به‌هم پیوسته است؛ شجره خبیثه هم مثل درخت است و تفاوت این دو مجموعه در این است که کلمه و درخت طیبه ریشه‌های مستحکم دارد و کلمه و درخت خبیثه از روی زمین روییده و ریشه ندارد.

وی اظهار داشت: طرح‌ها و کارهای فرهنگی در جامعه زیاد است اما به گفته مقام معظم رهبری، طرح ولایت ارزش متفاوتی با سایر کارها دارد چرا که کار بنیانی است و از ریشه‌های مستحکم شروع می‌کند و این طرح نظام تفکر دین را عرضه می‌کند.

وی گفت: آنچه نیاز داریم که جامعه را در مسیر انقلاب صیانت کنیم تا منحرف نشود این است که بنیان‌های فکری مستحکم باشد، اگر این درخت بنیان‌های فکری مستحکم نداشته باشد در برابر تندباد شبهات و تهاجم‌های فرهنگی به تعبیر قرآن، ریشه‌کن می‌شود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بنابراین شما عزیزان که این طرح را دریافت کرده‌اید، سنگینی مسوولیت شما بیشتر است، چرا که شما فهمیده‌اید این طرح چه نقشی دارد و آن را درک کرده‌اید، پس مسوولیت شما در توسعه، ارتقا و گسترش آن به سایر افراد، سنگین است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در برابر این طرح چیست افزود: اگر کوتاهی کنیم باید در برابر حق و در آن دنیا جوابگو باشیم و توسعه کمی و کیفی این طرح برای دانش‌آموزان و سطح بالاتر، اساتید دانشگاه و حوزه مهم است.

آیت الله رجبی گفت: ما از علامه مصباح آموختیم که باید به لحاظ فکری ولایت فقیه را بپذیریم و باور داشته باشیم به لحاظ قلبی هم عشق بورزیم.

وی ادامه داد: هرچه مقام معظم رهبری بفرمایند فصل‌الخطاب است و علامه مصباح در طول عمر خودشان به دنبال پیروی از ولایت فقیه بودند و به ولایت فقیه عشق می‌ورزیدند و از عمق جان اعتقاد داشتند که ایشان نایب امام زمان (عج) هستند که همه ما باید این گونه باشیم و وظیفه داریم این را به نسل‌های دیگر منتقل کنیم.

آیت الله رجبی با بیان اینکه وظیفه داریم جهاد تبیین را در این عرصه انجام دهیم گفت: در هر موقعیتی هستیم باید طرح ولایت را ترویج و توسعه دهیم.

وی گفت: راهی که تجربه شده و همه جا پاسخ غیرقابل انتظار داشته‌ایم، همین طرح ولایت است که همه باید در حد توان در توسعه آن سهیم باشیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: براساس توصیه آیت الله مصباح اول باید کارها را خالصانه انجام دهیم و هر قدر کار خالصانه انجام دهیم، فوق آمال و آرزوهای ما خداوند به ما لطف می‌کند.

وی گفت: دوم اینکه ایشان تاکید داشتند سنت خداوند این است آنچه می‌خواهد به ما بدهد از کانال اهل بیت (ع) باشد و هر کاری انجام دهیم باید اول توسل به اهل بیت (ع) داشته باشیم و این کار آسانترین و مفیدترین کار برای رسیدن به اهداف است.

آیت الله رجبی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله علامه مصباح گفت: در روایتی داریم که فاطمه زهرا (س) هدف خلقت کل هستی است چرا که این بانوی بزرگ عابدترین انسان‌ها بود.

وی بیان کرد: عبادت زمانی ارزش دارد که همراه معرفت باشد، کسی که خداوند را نشناسد مسیر گمراهی را می‌رود و عبادتش همراه گمراهی است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: از نظر آیات قرآن کریم باید عبادت فقط برای خداوند باشد و حضرت فاطمه زهرا (س) این گونه بود و هیچ کاری جز رضایت خداوند انجام نمی‌داد.