کتابفروشان خراسان جنوبی تا ۵ اسفند فرصت دارند برای ثبت نام در طرح زمستانه کتاب ۹۹ اقدام کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طرح زمستانه کتاب ۹۹، از ۹ تا ۱۶ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود که کتابفروشان برای نام نویسی می‌توانند از طریق درگاه tarh.ketab.ir اقدام کنند.
محمود رمضانی افزود: در این طرح کتابفروشی‌های مشارکت کننده تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی، ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند. 
وی با بیان این که یارانه خرید برای کتب، ۲۰ درصد است، گفت: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید، ۴۰ هزار تومان است.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که استقبال از این طرح موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز می‌شود، افزود: با توجه به نزدیکی به تعطیلات نوروزی، استفاده از این طرح برای پر کردن اوقات فراغت و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری با هدف جلوگیری از بیماری کرونا، مناسب و شایسته است.
وی همچنین به استقبال بالای کتابفروشان و مردم از طرح کتاب پاییزه کتاب ۹۹ اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب، این طرح‌ها علاوه بر فراهم کردن فرصت مناسبی برای افراد علاقه‌مند به کتاب ، به اقتصاد کتابفروشی‌ها نیز کمک می کنند.