رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اختصاص یافت که در اختیار پژوهشگران و مجموعه‌های دانشگاهی قرار می‌گیرد.

 حمید جهانشاهی ه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: ۲۳ دستگاه اجرایی این استان مشمول اعتبارات پژوهشی هستند که یک درصد اعتبار مصوب خود را به این بخش اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی در راستای نیازهای استان تعریف شده است اظهار داشت: اولویت‌های پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود و بعد از تصویب در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: برای این منظور در پنج جلسه کاری، ۲۴ طرح پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۲ طرح در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تصویب شد و یک طرح نیز از سال قبل ذخیره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فراتر از وظیفه دستگاه باید در این پژوهش‌ها خروجی بگیریم تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پیشنهادات و نظرات خود را برای اعلام و جابه‌جایی طرح‌های پژوهشی مربوط به همان دستگاه ارائه دهند.

جهانشاهی با اشاره به دستور کار مفاد بند (ز) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و استمرار آن در بند (د) تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال افزود: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به سه دستگاه اجرایی مربوطه شامل اداره کل امور مالیاتی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور بازآفرینی شهری و محلات آسیب‌دیده اختصاص یافت.

وی گفت: در ارتباط با کارگروه زیربنایی نیز ۶ مصوبه از جمله تعیین کاربری ورزشی – راه و شهرسازی و احداث واحد سنگ آهن دانه‌بندی در قاینات، احداث شهرک تخصصی صنایع لاستیک در بیرجند، احداث شهرک تخصصی غیردولتی در بیرجند،  بررسی مغایرت اساسی طرح تفصیلی  با طرح جامع شهر اسلامیه در فردوس و بررسی پروژه‌های اولویت‌دار گروه کاری محیط زیست و آمایش سرزمین در زمینه گرد و غبار به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی بیان کرد: طی برنامه ششم توسعه تکلیف داشتیم که ۵۸۰ روستای استان را مطالعه کنیم و با توجه به اهمیت موضوع تاکنون مطالعات اسناد بیش از ۸۰۰ روستا با همکاری دانشگاه بیرجند، جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی انجام شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور