مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی از ۲۳ مرداد سالجاری آغاز می شود، گفت: در این جشنواره یکصد و ۲۰ تکنواز و ۱۶ گروه نواز شرکت کرده اند.

«ناصر نبی زاده» امروز (۲۲ مرداد ٩٨) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی بیان داشت: این جشنواره قرار است ٢‪٣ تا ٢‪۵ مردادماه در بیرجند به همت انجمن موسیقی استان و موسسات هنری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کوچکترین عضو کنسرت سمفونیک ایران «هومن بهزادی» با ۱۰ سال سن از این استان است، بیان کرد: جذب اقشار مختلف جامعه به موسیقی و هدایت استعدادهای ناشناخته جوانان استان از جمله اهداف این جشنواره است و بدون شک این جشنواره به شناخت استعدادها و ایجاد ارتباط موثر با فرهیختگان حوزه موسیقی استان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی جوان بعد از ۱۳ سال در استان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: امیدواریم این جشنواره پایدار شود و هر ساله شاهد برگزاری این جشنواره در استان باشیم چرا که ایجاد نشاط و امید در راستای برگزاری این جشنواره در استان به دنبال خواهیم داشت.

نبی زاده به بحث راه اندازی اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان اشاره کرد و افزود: ٢‪۶ استان از نعمت این هنرستان بهره مند بودند و با تلاش های فراوان توانستیم این هنرستان را در حوزه خواهران در بیرجند راه اندازی کنیم و مهرماه امسال با سه رشته سینما، نمایش و نقاشی کار خود را در مقاطع اول متوسطه آغاز خواهد کرد.

سید علی زمزم» معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود و بخش غیر رقابتی به نواهای نو و سازهای خاص مربوط است که به هنرمندان و علاقمندان معرفی می شود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی جوان در سه گروه سنی مختلف هستند و بخش گروه نوازی بدون محدودیت سنی است و در حاشیه این جشنواره بحث تجلیل از بزرگان حوزه موسیقی استان را داریم و هومن بهزادی پدیده موسیقی استان و ملی نیز تجلیل خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش رقابتی جشنواره چهارشنبه و پنجشنبه در سالن گلبانگ بیرجند در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود، گفت: تمامی موسسات فرهنگی هنری استان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت.

زمزم با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم تیر ماه امسال بوده است، افزود: در بخش تکنوازی ۱۲۰ نفر و در بخش گروه نوازی ۱۶ گروه از شهرستان های فردوس، قاین و سرایان ثبت نام کردند و تمامی سازهای ایرانی، کلاسیک و جهانی در این جشنواره به کار برده شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله