مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: حمایت از ولایت فقیه مهمترین دغدغه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و از هر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت استفاده می‌کرد.

 حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: حاج قاسم خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می‌دانست و در وصیت‌نامه خود خطاب به همسرش نوشت؛ قبر من در گلستان شهدای کرمان مشخص شده قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم و روی او عناوین و القاب من نوشته نشود فقط بنویسید سرباز، قاسم سلیمانی.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با تاکید بر اینکه آنچه عیار حاج قاسم سلیمانی را زیاد کرد ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری این شهید بزرگوار بود گفت: سردار سلیمانی از هر فرصتی استفاده می کرد که جایگاه ولایت را تبیین کند، خودش را کوچک می‌کرد و ایرادات را به پای خود و مسوولان می‌نوشت تا جایگاه ولایت آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه شما مجاهدین جهاد تبیین که ۴۳ سال است ثابت کرده‌اید هم عمار و هم مالک اشتر هستید حمایت از ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام راجی یادآور شد: دشمن امروز تمام توان خود را بکار بسته است که به ولایت فقیه ضربه بزند البته او درست متوجه شده که هرچه برکت در این کشور هست به‌واسطه مدیریت ولی فقیه است و هرجا ناکارآمدی بوده به دلیل رویگردانی از آرمانهای ولایت فقیه و خمینی کبیر(ره) بوده است.

وی ادامه داد: در ۱۰۰ روز اخیر بیشترین توهین‌ها را به مقام معظم رهبری کردند و گفتند این ولایت فقیه به چه درد می خورد که در پاسخ باید گفت در اصول اقتدار یک کشور هفت مولفه را باید مد نظر داشت.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، قدرت نظامی را یکی از مولفه های قدرت یک کشور ذکر کرد و گفت: امروز جزو کشورهایی هستیم که بودجه نظامی کمی نسبت به سایر کشورها داریم اما از لحاظ قدرت نظامی دارای جایگاهی خوبی هستیم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ کتابی توسط یکی از ژنرال‌های آمریکایی با عنوان«چالش های ایران و آمریکا در طول ۴۰ سال» نوشته شد که در آن آورده شده، اگر جنگ شود روزانه، ایران می‌تواند ۲۰ هزار آمریکایی را بکشد و آن جنگ روز سوم با پیروزی ایران به پایان خواهد رسید این مربوط به ۲۰ سال پیش است که هنوز تجهیزات پیشرفته و موشکی امروز را نداشتیم.

حجت‌الاسلام راجی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جنگ نخواهد شد اگر جنگ شود نه تنها آمریکا بلکه رژیم غاصب صهونیستی و تمام هم پیمانانش به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

وی از امنیت داخلی به عنوان دومین مولفه اقتدار کشورها نام برد و یادآور شد: ۴۰ سال پیش ایران ناامن ترین کشور در کره زمین بود، ۱۷ هزار نفر از شخصیت‌ها و افراد مهم همچون علامه مطهری ترور شدند اما امروز جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین نقطه جهان است.

وی تاثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی و نیز تسلط بر علم را از دیگر مولفه‌های قدرت ذکر کرد و گفت: هر کشوری بر علم تسلط پیدا کرد قدرت برتر دنیا شد امروز جمهوری اسلامی ۱۱ برابر متوسط دنیا تولید علم داشته است ما ۲۵ سال پیش جزو ۵۰ کشور دنیا در تولید علم نبودیم اما امروز پانزدهمین کشور دنیا در تولید علم هستیم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء اقتصاد را دیگر مظهر اقتدار کشورها برشمرد و افزود: اکنون به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی نداریم اما با زمان طاغوت که فساد و فحشا بیداد می‌کرده است قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: ما در دورانی که به کف گفتمان انقلاب عمل کردیم فقر را کاهش دادیم و به لطف خدا با تلاش مسئولان و جهادی که از حاج قاسم سلیمانی یاد گرفتند مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس و سوریه نیست؛ ما دورانی با دست خالی جلوی دشمن ایستادیم مطمئن باشید در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و مشکلات اقتصادی در این دولت به‌سرعت رفع خواهد شد.

وی از فرهنگ و جمعیت و نیروی انسانی به عنون دیگر مظاهر اقتدار نام برد و گفت: در فرهنگ هم قوی نیستیم که البته نسبت به قبل از انقلاب وضعیت بسیار خوبی داریم اما آن قدرت لازم را هم نداریم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء اظهار داشت: در جمعیت از حد بحرانی هم عبور کرده‌ایم اگر در جامعه فرزندآوری برای هر خانواده‌ای ۲.۲ نفر باشد جامعه روی خط بقا حرکت می‌کند اما در کشور ۱.۶ نفر بوده که پایین تراز خط بقا است باید افراد مسن‌تر جوانان را در این زمینه تشویق کنند.

وی گفت: از مولفه‌های اقتدار کشور چهار مولفه‌ای که زیر نظر ولی فقیه است در دنیا قدرتمند و سرآمد هستیم اما آنچه زیر نظر دولت‌هاست همچون اقتصاد ، فرهنگ و جمعیت وضعیت خوبی نداریم که قطعا در دولت‌ها به‌ویژه این دولت، تفکر ولایت را جلو خواهند برد و قوی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام راجی تصریح کرد: هر جا قدرتمند هستیم به برکت ولایت فقیه است برای همین است که دشمن در برابر ولایت فقیه ایستاده است مگر دشمن نمی‌گوید ولایت فقیه کارآمد نیست و داره ساقط می‌شود پی چرا اینقدر دست و پا می‌زند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی قابل قیاس با ۴۰ سال پیش نیست جمهوری اسلامی ۱۴۰۱ در اوج اقتدار ایستاده است و از طرفی هم آمریکای ۱۴۰۱ آمریکای سال ۵۷ نیست دیگر از آن ابرقدرت دنیا خبری نیست و در حال افول است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: آینده ایران اسلامی بسیار روشن است این دولت کارآمد است امیدواریم جهادش را بیش از پیش قرار بدهد که با دعای خانواده شهدا آینده روشن است و امروز نیز جبهه حق در اوج قدرت قرار گرفته است.

وی افزود: امروز روزهای بسیار روشنی در مقابل ملت ایران است و دشمنان ما روز به روز به سمت افول نزدیکتر می‌شوند به شرط اینکه تفکر حاج قاسم‌ها در تمام قسمت‌ها جاری باشد همانطور که حاج قاسم در محور مقاومت کاری کرد کارستان، در کشور هم این مهم محقق خواهد شد.

در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم استان حضور داشتند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور