پزشکان فوق تخصص جراحی اطفال از صبح امروز فعالیت خود را برای درمان کودکان با بیماری‌های مادرزادی در خراسان جنوبی آغاز کردند.

، مسئول موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی گفت: دو فوق تخصص جراحی اطفال از تهران به خراسان جنوبی سفر کردند و به مدت یک هفته در استان به درمان بیماران می‌پردازند.

خوشایند با بیان اینکه در برنامه سفر این پزشکان ویزیت بیش از ۲۰۰ بیمار و پیش بینی جراحی بیش از ۳۰ کودک برنامه ریزی شده است، افزود: این پزشکان به مدت یک هفته در استان حضور دارند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در استان با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمانی کودکان رایگان انجام می‌شود، گفت: این بیماران در بیمارستان رازی بیرجند ویزیت و جراحی می‌شوند.

به گفته وی کودکان دارای بیماری‌های مادرزادی در استان شناسایی شدند، اما چنانچه بیمارانی هستند که نیاز به درمان دارند می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.

خوشایند رنج سنی کودکان بیمار که توسط این موسسه خیریه درمان می‌شوند را زیر ۱۵ سال اعلام کرد.

وی گفت: از ابتدای طرح تاکنون هزار و ۵۶۰ نفر بیمار با ناهنجاری‌های مادرزادی ویزیت و ۲۱۴ بیمار جراحی شدند.

موسسه خیریه محکم موسسه‌ای حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی و یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد، در سه شهر ایلام، زاهدان و بندرعباس این موسسه بخش جراحی اطفال راه اندازی کرده است که علاوه بر این، پزشکان این موسسه به صورت جهادی شهر‌های که جراحی اطفال ندارند بیماران آن شهر‌ها را درمان می‌کنند

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور