پس از بارش باران و برف در اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا به طور محسوس در این استان کاهش می‌یابد.

مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای دمای هوای طی امروز و فردا به طور محسوس کاهش می‌یابد و سبب تشدید یخبندان در اغلب نقاط استان می‌شود.

همچنین در برخی نقاط افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک به علاوه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو منطقه، بارش باران و برف و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی پیش از این با صدور هشدار سطح نارنجی (آمادگی) نسبت به نفوذ و استقرار توده هوای سرد در خراسان جنوبی اعلام کرد: این وضعیت کاهش هشت تا ۱۲ درجه دما را در پی دارد و سبب وقوع سرمای شدید و یخبندان شبانه تا اوایل هفته آینده می‌شود.

سامانه بارشی دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال بود و علاوه بر باران، برخی مناطق استان از بارش برف سفیدپوش شد.

این اخطاریه جوی درباره احتمال خسارت به تاسیسات بخش کشاورزی، باغات و مزارع و سالن‌های پرورشی نظیر گلخانه‌ها همچنین افزایش مصرف حامل‌های انرژی (گاز و برق) هشدار داده و از کشاورزان، دامداران و عشایر، گلخانه‌داران و مرغداران و همه کسانی که متاثر از سرما و یخبندان هستند، خواسته شده است تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را به‌کار گیرند.