مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون حدود ۴۳۰ روستای استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود و تا پایان سال جاری آب شرب ۱۰۰ روستای استان تامین می‌شود.

حسین امامی  افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد روستاهای استان دارای شبکه توزیع آب آشامیدنی هستند که در این زمینه نسبت به متوسط کشوری کمی پایین تر هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در این روستاها توزیع می‌شود بیان کرد: در مجتمع‌های آبرسانی روستایی به دلیل اینکه مصارف فضای سبز و دام به شبکه تحمیل می‌شود گاهی در پایان هفته‌ها که با حضور جمعیت زیادی در روستاها مواجه هستیم، روستاهایی که در پایان خطوط انتقال مجتمع قرار دارند با کمبود آب مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در حالی با مشکل کمبود آب و خشکسالی در استان مواجه‌ایم که ۴۰ درصد آب شبکه روستایی به دلیل فرسوده بودن شبکه هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مسوولیت تامین آب شرب و بهداشتی ۱۳۵ هزار مشترک روستایی را برعهده دارد که در برخی روزهای فصول سال به دلیل استفاده بیش از حد به ویژه برای آبیاری باغچه‌ و باغ ویلاها شاهد قطعی آب هستیم.

امامی با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی روستاهای حاشیه شهر عنوان کرد: افزایش جمعیت و از طرفی رشد ساخت و ساز در دستگرد باعث کم شدن فشار آب شده است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل مخزن هزار مترمکعبی به‌زودی تکمیل و خط جدید این مخزن نیز وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین افزایش ساخت و ساز در روستای چهکند نیز ما را با مشکل مواجه کرده در حالیکه مکان مناسبی برای حفر چاه وجود ندارد به همین به مخازن آب شرب بیرجند متصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر آبرسانی پایدار به ۱۴۶ روستای خراسان جنوبی با هزینه کرد ۱۶۸ میلیارد تومان انجام شده است.

امامی عنوان کرد: همچنین در سال‌های اخیر ضریب برخورداری از آب در روستاهای استان خراسان جنوبی از ۸۹.۴۷ درصد به ۹۳.۴ درصد رسیده است.