مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۳۳۴ برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و مناطق استان پیش‌بینی شده است که با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود.

 سید علیرضا موسوی‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، پرداختن به گام دوم انقلاب و تاکید بر نقش الگویی و تربیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از رویکردهای اجرای این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های آموزش و پرورش برای بزرگداشت دهه فجر گفت: استقبال از دهه فجر به‌صورت خودجوش توسط دانش‌آموزان با آذین‌بندی مدارس به شکل متفاوت و جدید انجام می‌شود و زنگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن در ۲ هزار مدرسه استان نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به فعالیت مدرسه انقلاب در استان اشاره کرد و گفت: اهم برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی با محوریت جهاد تبیین اجرا می‌شود.

وی از برگزاری اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در چهار شهرستان خبر داد و افزود: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی هم برگزار می‌شود که استقبال خوبی از این برنامه شده است و در راستای تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران فرهنگی و دانش‌آموزی نیز برنامه‌های متنوعی در دستور کار است.

موسوی‌نژاد بیان کرد: همزمان با دهه فجر طرح سنجش نوآموزان در استان اجرا و پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در ۱۲ پایگاه سطح استان ثبت‌نام و سنجش شوند که این طرح تا اوایل خرداد سال آینده ادامه دارد.

وی برپایی ۵۰۰ نمایشگاه مدرسه‌ای شامل دستاوردها و موفقیت‌های مدارس متوسطه و برگزاری اختتامیه‌های سرود متوسطه اول در ۴۰ مدرسه انقلاب و تئاتر متوسطه اول در ۳۰ مدرسه استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افتتاح مرکز دارالقرآن امام علی (ع) باغستان فردوس و پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در شهر درح سربیشه، افتتاح سه زمین چمن مصنوعی در مدارس بیرجند، زمین ساحلی در شهر قاین و افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در شهر قاین را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی از برگزاری نشست‌های جهاد تبیین ۶ هزار نفری در دهه فجر خبر داد و گفت: کاروان‌های سرودهای انقلابی با مضامین دهه فجر و امیدآفرینی با عنوان “آوای فجر” به محلات مختلف اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه خیابانی می‌پردازند.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال درگیر جنگ ترکیبی در بسترهای مختلف بوده‌ایم که غالب آن جنگ عظیم رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سجاد رضایی ادامه داد: بزرگترین جنگ به اذعان جوامع اروپایی علیه نظام، نقطه هدف خود را گسست بین مردم و نظام قرار داده است: البته دشمن در واقعیت نتوانست اقدامی انجام دهد و بیشتر تصویری در فضای مجازی ایجاد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فریضه جهاد تبیین گفت: یکی از بسترهای جهاد تبیین، فضای مجازی و رسانه‌ای است لذا تکالیفی بر دوش متولیان قرار گرفته و باید تلاش کرد از این طریق دستاوردهای انقلاب در ۴۴ سال گذشته برای مردم به‌درستی تبیین شود.

دبیر کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: تا پایان بهمن ماه پویشی با کلیدواژه «ایران ما» در فضای مجازی اجرا می‌شود که در خراسان جنوبی با نام «خاوران ما» خواهد بود و در قالب این پویش باید دستاوردهای منطقه‌ای و استانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت فرد رسانه اجرا شود تا مقایسه خدمات از دید مردم برای مخاطبان روایت شود.

وی عنوان کرد: همایش مجاهدان سایبری در استان پیش‌بینی شده که همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود و بیش از ۳۰ نشست مجازی با موضوع رسانه، خدمات و دستاوردهای نظام در بستر پیام‌رسان‌های داخلی برنامه‌ریزی شده است.

رضایی گفت: خاطرات درباریان شاه و خیانت‌های رژیم پهلوی در قالب تولید محتواهای مجازی باز نشر خواهد شد تا در مقابل تحریف تاریخ انقلاب از سوی رسانه‌های غربی بتوان واقعیت‌ها را به مردم نشان داد.

وی افزود: کارگاه‌های موضوعی سواد رسانه‌ای در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود و پویش‌های مختلفی در سراسر استان برنامه‌ریزی شده است.

مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: پویشی با محوریت پرچم ایران راه‌اندازی می‌شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تولیدات خوبی را منتشر کرد.

وی گفت: در آستانه دهه فجر مردم برای شرکت در جشن بزرگ انقلاب دعوت می‌شوند تا راهپیمایی ۲۲ بهمن با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود و پویش هر خانه یک پرچم و تزیین محلات، جمع‌آوری خاطرات بزرگان محلات، مسابقات تولید محتوا، ایستگاه فضای مجازی، مسابقه عکاسی موبایلی از راهپیمایی، سایر برنامه های دهه فجر در قالب کمیته فضای مجازی است.

رضایی افزود: تاکنون روایت خوبی از خدمات نظام انجام شده و امید است با پویش‌های مختلف بتوانیم امسال به شکل متفاوتی این خدمات را روایت کنیم.