مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به زودی در استان خبر داد و گفت: با تأسیس صندوق بیماران خاص در بیمه سلامت هزینه‌های درمان این بیماران تا بیش از ۹۰ درصد را پرداخت خواهیم کرد.

علی اربابی،  در نشست خبری اظهار کرد: مفتخریم که این سازمان از زمان تأسیس سازمانی پویا بوده و توانسته بسط و گسترش پیدا کند و اکنون اقشار مختلف جامعه از قشر کارمند تا روستایی تحت پوشش آن هستند.

ب مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه خدمات در این سازمان همواره جدی گرفته شده و مورد توجه بوده است، افزود: در طول چند سال اخیر خدمات ناباروری تحت پوشش قرار گرفته است که این امر به سیاست‌های نظام در افزایش جمعیت و تاکیدات رهبری برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در شش ماه امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه ناباروری هرینه شده که تا پیش از آن، این رقم در خراسان جنوبی ۲۰۰ میلیون تومان بوده و هدف ما این است که خدمات در مرکز رویش افزایش پیدا کند.

اربابی با بیان اینکه اکنون مراجعه مردم به سایر استان‌ها بیشتر است که امید می‌رود با توسعه خدمات از امکانات استان بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: درخصوص حمایت از مادران باردار، این افراد می‌توانند از  بیمه رایگان بیمه سلامت بهره مند شوند و فرزند آنان نیز تا پنج سال ازخدمات بیمه رایگان بهره مند می‌شود.

وی با بیان اینکه درخصوص حمایت از زایمان نیز باید گفت ۱۰۰ درصد خدمات زایمان طبیعی رایگان است، اظهار کرد: اتفاق مثبت دیگر پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در استان به بحث بیمه شدگان روستایی بیمه خانواده توجه شده و ۸۷ هزار نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گرفته‌اند.

اربابی از ثبت قرارداد با ۴۰ پزشک عمومی و دو پزشک متخصص خبر داد و بیان کرد: اکنون در شش صندوق بیمه بالغ بر ۶۵ درصد از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش قرار داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، بیش از ۴۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبیبه صورت رایگان بیمه شده‌اند و افراد در صندوق روستایی و بیمه همگانی هیچ هزینه‌ای برای بیمه شدن دریافت نمی‌کنند.

اربایی از تسهیل فرآیند عقد قراداد بیمه سلامت گفت و ادامه داد: پزشکان و موسسات بدون محدودیت می‌توانند قراداد منعقد کنند؛ همچنین در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی خدماتی که تاکنون تحت پوشش نبوده مانند توانبخشی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این افراد در سامانه نشان دار شده‌اند و تاکنون با  ۱۵ موسسه قرارداد بسته‌ایم، افزود: دارویار، طرح دیگری است که با اجرای آن یارانه ارزی که به دارو تعلق گرفته به جای اینکه به تولیدکننده داده شود به مصرف کننده واقعی اعطا می‌شود که با کمترین مشکلات اجرایی شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از پرداخت‌های به موقع گفت و ادامه داد: در حوزه سرپایی بخش خصوصی پرداخت‌ها تا پایان شهریورماه پرداخت شده و در واقع پرداختی‌ها بروز است.

اربابی با بیان اینکه هزینه بستری بخش دولتی تا پایان تیر و هزینه سرپایی بخش دولتی نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت و تسویه شده است، تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیک به طور کامل در استان اجرایی شده و دسترسی به سامانه نیز برای تمام مراکز و موسسات امکان پذیر است.

اجرای ۹۵ درصدی نسخه نویسی الکترونیک در استان

وی با بیان اینکه  بیش از ۹۵ درصد پزشکان نسخه نویسی الکترونیک را انجام می‌دهند، افزود: رویکرد جامعه پزشکی به سمت نسخه نویسی الکترونیک سوق پیدا کرده است؛ قانون گذار نیز نسخه نویسی الکترونیک را مورد توجه قرار داده و اکنون وضعیت در خراسان جنوبی مطلوب است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: این امر به زودی در استان عملیاتی می‌شود تا خدمات دهی به این بیماران بهبود پیدا کند.

اربابی با بیان اینکه بیماران سرطانی و متابولیک نیز در این صندوق عضو می‌شوند و هزینه بسیار کم و حتی گاهی به صورت رایگان دریافت خواهند کرد، یادآور شد: در گام‌های بعدی تعداد بیمارانی که تحت پوشش قرار خواهند گرفت افزایش خواهد یافت.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور