#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت مردم، عزاداری محرم امسال متفاوت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد رضایی  اظهار داشت: عزاداری امام حسین (ع) به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست و در دوران سخت متوکل عباسی و خفقان رضاخان هم برگزار شد.

وی افزود: شیوه‌های متفاوت برای برگزاری عزاداری‌ها با هماهنگی کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد هماهنگی محرم اجرایی می‌شود و با توجه به اهمیت سلامت مردم همه عزاداران موظفند طبق دستورالعمل‌های متخصصان فن و ستاد ملی کرونا عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: کمیته‌های هیات، مساجد و آموزش، مبلغین، رسانه، اقتصادی، هنر، اهل سنت، قرآنی، ارتباطات، کتاب و بانوان نحوه برگزاری عزاداری‌های سید و سالار شهیدان را برنامه‌ریزی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: عزاداری‌ها امسال در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی گفت: با توجه به اهمیت این دوران هر مسلمان باید یک مبلغ و با رفتار و کردار خود اشاعه دهنده فرهنگ حسینی باشد.

وی افزود: عزاداری‌ها از فضاهای کوچک به فضاهای باز سوق داده می‌شوند و در صورت امکان عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به صورت خانوادگی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر راه‌اندازی هیات‌های مجازی تاکید کرد و گفت: بارگیری برنامه‌های تاثیرگذار به صورت مجازی ضمن حضور مردم در خانه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

وی تبلیغ چهره به چهره را از مهمترین نیازمندی‌ها در این دوران عنوان کرد و گفت: حتی یک راننده تاکسی هم می‌تواند مبلغ دین باشد.

رضایی یادآور شد: در بحث نذورات مردمی که هر سال در مساجد برگزار می‌شد امسال سعی شود خیران در بحث کمک مومنانه شرکت کنند.

وی گفت: هیات‌های مذهبی دسته‌های گروه جهادی را برای تهیه ارزاق مردمی که به نوعی توانایی ندارند، ساماندهی و از نیازمندان دستگیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تقبل اجاره بها برای کسانی که کرونا باعث مختل شدن کسب و کار آنها شده است را از بهترین اقدامات دانست و افزود: دستگیری از این گونه افراد حتما مورد توجه پروردگار متعال قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم از هرگونه تجمع در این دوران پرهیز کنند اظهار داشت: برگزاری مراسم تجمعی مانند گودی قتلگاه بیرجند، بیل زنی خوسف و تعزیه‌خوانی‌ها منوط به شرایط روز و اجازه ستاد ملی کرونا خواهد بود.

یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

جمعه ۳۱ مرداد اول ماه محرم امسال است.