امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر الگوگیری مراکز علمی و آموزشی از شخصیت والای شهید مطهری گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند تبیین اندیشه‌های این شهید گرانقدر است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، چراغ راه اهل علم به خصوص فعالان حوزه‌ و مدارس است.

وی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شخصیت، جهاد علمی و معنوی، اندیشه و کتاب‌های این شهید والامقام برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان الگو به شمار می‌رود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: علمای دین همواره در طول تاریخ با ارائه تفکر صحیح از دین برای ترویج اسلام تلاش کرده‌اند و ولایت فقیه چراغ هدایت مردم در زمان غیبت امام معصوم است.

وی با اشاره به اینکه علامه مطهری در برابر انحراف‌های ذهنی و اعتقادی دوران خود ایستادگی کرد، گفت: امیدواریم نسل آینده که نسل انتظار است به گونه‌ای تربیت شود تا زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) باشد و رسالت ما در این زمینه سنگین است.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: هر انسانی اهل کار و تلاش باشد در نهایت نتیجه آن را می‌بینید و اسلام هرگز تنبلی و بیکاری را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اسلام نه تنها کار و تلاش بلکه بالاتر از آن یعنی جهاد را از انسان انتظار دارد، جهاد با کار و تلاش در راه خداوند و در برابر دشمنان رقم می‌خورد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: افرادی که در مسیر دین خدا اهل تلاش هستند و با روحیه جهادی به میدان می‌آیند، نزد خداوند ارزشمند هستند و امسال نیز سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده که نقش کارگران در جهاد اقتصادی بارز است.

وی در ادامه با اشاره به نتایج عملیات وعده صادق گفت: مقام معظم رهبری در خصوص این عملیات فرمودند “موضوع تعداد موشک‌های شلیک‌ شده یا موشک‌های به هدف اصابت‌ کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است”.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی به اثبات رسید.

وی گفت: این عملیات به مسلمان جهان قدرت داد و اثرات تکیه به خداوند متعال را می‌بینند، در مساله عملیات موشکی به عین الاسد هم آمریکایی‌ها علیرغم هشدارهایی که دادند، هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: این عملیات نشان دهنده قدرت، عظمت و اقتدار نظام اسلامی ما بود، از این پس هم بیداری اسلامی به برکت نظام اسلامی در جهان اسلام رقم خواهد خورد و از طرفی زمینه ساز تحول در جبهه مقاومت خواهد بود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان در هفته جاری گفت: سفر رئیس جمهور برای ما دستاوردهایی دارد و این حضور در مقابله موثر با تحرکات گروه‌های تروریستی و هم اتحاد و انسجام بین دو کشور اثرگذار است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور