هرچه از زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در خراسان جنوبی می‌گذرد، حضور مردم پای صندوق‌های رای به ویژه در مرکز استان بیشتر می‌شود.

از ساعات آغازین صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت که رای‌گیری در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور آغاز شد، مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند تا در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز با رقابت ۲ نامزد در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” آغاز شد و موعد قانونی تا ساعت ۱۸ بود اما ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای زمان اخذ رای را تا ساعت ۲۱ تمدید کرد.

همانطور که پیش بینی می‌شد بعد از ظهر مراجعه مردم به شعب اخذ رای بیشتر شده و در حال افزایش است؛ مشاهدات میدانی حکایت از صفوف رای دهندگان در شعبه‌های ثابت مستقر در شهرداری بیرجند، مسجد قبا و مدرسه سردار سلیمانی دارد.

 

 

 

فرماندار بیرجند هم ساعتی قبل اعلام کرد: با توجه به تعداد روستاها در سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف و احتمال عزیمت بسیاری از مردم به روستاها و تغرج

تفرجگاه ها پیش‌بینی‌های لازم برای اخذ رای مردم در مناطق روستایی صورت گرفته است.

علی فاضلی فرد افزود: صندوق اخذ رای در دورترین نقاط حوزه انتخابیه مستقر شده است.

امروز قشرهای مردم سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف و رای اولی‌ها همه و همه بار دیگر به میدان آمدند تا راه نیمه‌تمام انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را تکمیل کنند و با مشارکت حداکثری خود یکی از ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم را راهی بهارستان کنند.

مردم خراسان جنوبی در انتخابات پیشین رتبه دوم کشور را از نظر مشارکت به خود اختصاص دادند و از چهار حوزه انتخابیه استان، سه منتخب مردم مشخص شدند اما حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل تعدد نامزدها و رقابت نزدیک بین آنها به دور دوم کشیده شد.

یکی از شهروندان بیرجندی که امروز با فرزندانش برای رای دادن آمده است گفت: به همراه خانواده آمدیم تا به بچه‌هایمان بیاموزیم همیشه باید در انتخابات مختلف شرکت کنند و در سرنوشت کشور خود دخیل باشند.

زنگویی افزود: حضور آگاهانه در انتخابات باعث می‌شود نفراتی به مجلس بروند و در راس امور قرار گیرند که برای کشور، استان و حوزه انتخابیه مفید باشند.

حضور پرشور بیرجندی‌ها پای صندوق‌های رای

یکی دیگر از شهروندان گفت: وظیفه یکایک ملت ایران این است که رای بدهند چراکه وقتی مجلس قوی داشته باشیم به گفته مقام معظم رهبری، ایران قوی داریم.

وی اضافه کرد: از فردی که به عنوان نماینده مردم به مجلس راه می‌یابد هم انتظار داریم از تجربه پیشکسوتان و توان نسل جوان استفاده کند.

همسر یکی از شهدا نیز گفت: همیشه در انتخابات شرکت کرده‌ام و به جامعه به خصوص نسل جوان توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند و نگذارند خون شهدا پایمال شود.

وی افزود: علیرغم داشتن مشکلات زیاد از جمله فرزند بیماری که در منزل دارم اما باز هم آمدم تا راه ناتمام انتخابات در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف را به پایان برسانیم.

این بانو گفت: کشور ما ایران متعلق به خودمان است و برای پیشرفت باید همه با هم با اتحاد و انسجام دست در دست همدیگر بگذاریم و نقشه دشمنان که دور کردن مردم از صندوق‌های رای است را خنثی کنیم.

حضور پرشور بیرجندی‌ها پای صندوق‌های رای

یکی از تولیدکنندگان خراسان جنوبی هم گفت: همه باید بدانیم که برای خود، فرزندان و حفظ و نگهداری کشورمان رای می‌دهیم.

علی اکبر فلاحی با بیان اینکه حضور در انتخابات برایش باعث افتخار است افزود: انتخابات موجب پایداری و اقتدار کشور عزیز ما می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه شهروندان در انتخابات شرکت کرده و این مسائل را درک کنند که حفظ کشور تنها به حرف نیست، جایگاه، امنیت و زیرساخت‌هایی که داریم در کمتر کشوری وجود دارد و باید قدر بدانیم.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است همچنین از مجموع شعب دایر شده ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعالیت دارد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز – جمعه ۲۱ اردیبهشت – در ۱۵ استان کشور و ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار شد که یکی از آنها حوزه انتخابیه بیرجند شامل سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور