#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی در دیدار رییس سازمان بسیج سازندگی بر استفاده از ظرفیت این مجموعه در توسعه استان تاکید کرد و گفت: طرح‌های بسیج سازندگی که به توسعه خراسان جنوبی بینجامد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار سردار محمد زهرایی افزود: بسیج سازندگی، ظرفیت خوبی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی استان است و از توان و تخصص بسیج سازندگی می‌توان در فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی استان استفاده کرد.

وی با اعلام آمادگی استان برای بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزای بسیج سازندگی تصریح کرد: هر کدام از این طرح‌ها که به توسعه استان بینجامد، مورد حمایت قرار می‌گیرد و از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای اجرای آنها استفاده خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور هم در این دیدار به ارائه طرح‌هایی پرداخت که می‌تواند به توسعه خراسان‌ جنوبی کمک کند و گفت: اجرای مجتمع فرآوری زرشک از جمله این طرح‌هاست که برای تحقق آن می‌توانیم از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز استفاده کنیم.

سردار محمد زهرایی افزود: مشابه این مجتمع فرآوری زرشک، می‌تواند برای ۲ محصول استراتژیک عناب و زعفران نیز ایجاد شود.

وی از برنامه بسیج سازندگی برای نصب ۵۰ هزار پنل خورشیدی در سطح کشور سخن گفت و تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی از این تعداد، سه هزار پنل است که راه اندازی آنها حمایت‌های استان را می‌طلبد.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: به متقاضیان نصب و راه اندازی این پنل‌ها، ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات هشت ساله با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی به حضور بیش از سه هزار جهادگر در استان خراسان جنوبی همزمان با تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: رهاورد حضور و فعالیت جهادگران، رونق و امید برای مناطق محروم است.

زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی در راستای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در سال جاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ منعقد کرده است گفت: استان خراسان جنوبی از این فرصت هم می‌تواند حداکثر استفاده را ببرد.