نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ما امانتدار مردم هستیم و هیچ امانتی بالاتر از فرهنگ مردم نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست بررسی اسناد فرهنگی استان با اشاره به اهمیت بالای تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: در این حوزه فرصت بسیار خوبی نصیب ما شده که هیچ عبادتی بهتر از این نیست.

وی افزود: انسان خلقتا یک موجود فرهنگی است و همه امورش را براساس یک دیدگاه تنظیم می‌کند، بعثت و مکتب انبیاء هم یک مکتب فرهنگی است که شامل همه امور فرهنگی فردی، شخصی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود و هیچ موضوعی خارج از موضوع فرهنگ نیست و به نحوی زیرمجموعه فرهنگ محسوب می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب ما همان “اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد” گفت: ما متولیان فرهنگی باید در حفظ و نگهداری از این امانت تلاش کنیم، بله ما هم در این ۴۰ سال با موانع زیادی روبه‌رو بوده‌ایم، موانعی از قبیل جنگ‌ها و ترورها که بر سر راه ما بوده ولی این موانع فقط مربوط به زمان ما نیست و بر سر راه تمام پیامبران الهی بوده است.

وی اظهار داشت: حرکت ما مانند کاروانی است که حرکت می‌کند و در مسیر حرکت با بادهای شدید مواجه می‌شود که بعضا ممکن است باد مخالف به حدی شدید باشد که این کاروان ناچار باشد توقف‌های اندکی بکند لذا ما با انواع مشکلات روبه‌رو بودیم و هستیم و همه اینها را پشت سر خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بر حفظ هویت فرهنگی مردم تاکید کرد و افزود: فرهنگ موضوعی نیست که تنها مربوط به این استان و کشور باشد، انحراف فرهنگی و فقدان فرهنگ باعث می‌شود بشر خودش را از بین ببرد و آسایش را از سطح جهان سلب کند.

وی گفت: علاج این دردهای بزرگ جهانی بازگشت به آرمان‌های مکتب انبیا (ع) است و سرآمد آنها اسلام است که همه‌ صاحب نظران چه دوست و چه دشمن به آن اذعان دارند.